Stručni skup ravnateljica vrtića, stručne službe te odgojiteljica u vjeri Požeške biskupije
Stručni skup ravnateljica vrtića, stručne službe te odgojiteljica u vjeri Požeške biskupije
Požega (IKA )
Požega, (IKA) – U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Katehetskog ureda Požeške biskupije održan je 27. veljače u Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi stručni skup ravnateljica vrtića, stručne službe te odgojiteljica u vjeri. Tema stručnog skupa bila je “Program katoličkoga vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi”. Predavačice Brankica Blažević, dipl. pedagog, i s. Jelica Đuzel, dipl. kateheta specijalist, upoznale su sudionike skupa s navedenom temom te u svojim predavanjima dale upute za reverifikaciju Programa katoličkog vjerskog odgoja djece rane i predškolske dobi. Program katoličkoga vjerskog odgoja djece predškolske dobi odobren je na zasjedanju HBK 2001. godine, a Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, zajedno s tadašnjim Zavodom za unapređivanje školstva, navedeni Program je verificiralo 2002. godine. U listopadu 2015. godine odobren je novi Program, obnovljen i dopunjen te usklađen s promjenama propisa u posljednjih nekoliko godina, a koji uređuju sustav predškolskog odgoja i obrazovanja. Program u sebi sadrži osnove Programa katoličkoga vjerskog odgoja djece predškolske dobi, a novost je u tome što se u njemu nalazi i Program kateheze Dobroga Pastira te oba programa, neovisno o njihovu sadržaju, sada čine jedan Program. Predavačice su naglasile da pri izradi pojedinačnih vrtićkih programa treba voditi brigu o tome da ti programi u sebi sadrže integrirane tradicijske komponente iz širega društvenog okruženja, prepoznatljive elemente vrtićkog kurikuluma te autentična blagdansko-slavljenička obilježja podneblja u kojemu se vrtić nalazi. Nakon tematske rasprave uslijedilo je predstavljanje primjera dobre prakse iz Montessori DV Sunčev sjaj – Nazaret iz Đakova, DV Zvončić iz Našica, Katoličkog DV Svetog Leopolda Mandića iz Požege i Dječjih vrtića Požega. Odgojiteljice su predstavile po jednu temu kako su je obradile u svojoj skupini u skladu s Programom, odgovore i reakcije djece na odrađenu katehezu, materijale koje su koristile te indirektne ciljeve koje su postigle, a koji su se uočili tek nakon izvjesnog vremena pošto je kateheza provedena. Ohrabrene primjerima dobre prakse te pruženom pomoći za reverifikaciju Programa neke odgojiteljice i ravnateljice su izrazile želju za ponovnim pokretanjem Programa u svojim odgojnim ustanovama na području Požeške biskupije.