Stručni skup za odgojiteljice u vjeri
Stručni skup za odgojiteljice u vjeri
Split (IKA )
Split, (IKA) – U prostorijama Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu u subotu, 26. svibnja održan je redoviti godišnji stručni skup za odgojiteljice koje provode program vjerskoga odgoja u predškolskim ustanovama. Stručnom skupu nazočilo je stotinjak odgojiteljica s područja cijele Dalmacije.
Stručnom skupu prethodila je misa koju je predvodio predstojnik Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije don Josip Periš. U propovijedi je posebno govorio o životu svetog Filipa Nerija, čiji je spomendan bio toga dana. Kao odgojitelj mladeži sv. Filip može biti uzor u radu s djecom zbog svoje predanosti, radosti i vedre naravi. Radio je s mladima, živio s njima i odgajao ih na jedan poseban, prilagodljiv i duhovit način, uvijek prožet molitvom i čitanjem Svetog pisma.
Nakon mise djeca iz skupine s vjerskim katoličkim programom Dječjeg vrtića Rusulica premijerno su izvela dvije pjesme: Hvala što vidim i Biblija. Pjesme su nastale u neposrednom radu s djecom na temelju njihovih molitvenih i drugih izričaja, posvjedočile su odgojiteljice Svetka Gulan i Hani Čargo.
Nakon nastupa djece odgojiteljicama se obratio novi viši savjetnik za vjeronauk na području cijele južne Hrvatske Tomislav Tomasić, koji je objasnio novi postupak prijavljivanja na stručne skupove i dobivanja potvrdnica.
Predavanje “Biblija u vjerskom odgoju predškolske dobi” održala je pročelnica Katedre religiozne pedagogije i katehetike na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu doc. dr. Jadranka Garmaz. Istaknula je da se vjerski sadržaji u dječjem vrtiću nikako ne bi smjeli pretvoriti u puko prenošenje i učenje informacija. U ovoj dobi od velike je važnosti izgradnja ispravnih temelja. Biblijski sadržaj najlakše se može približiti djetetu polazeći od njega samog, odnosno od njegova iskustva.
Raznolikost pristupa biblijskom tekstu očituje se u mogućnosti pripovijedanja ili čitanja biblijskog teksta. Biblijski tekst trebalo bi predstaviti tako da djeca budu aktivni sudionici biblijskog događaja. Bitna je aktualizacija. U tom smislu prikladnije je pripovijedanje. Pripovijedanje biblijskog teksta ide u dubinu, potiče identifikaciju, evocira iskustvo, aktualizira ključno raspoloženje u priči. Pritom je potrebno voditi računa i o načinu verbalnog govora kao i o govoru tijela, pojasnila je dr. Garmaz. “Biblijske tekstove biramo tako da njihov sadržaj bude djeci razumljiv, a koji za cilj imaju pobuditi kod djece čuđenje i divljenje te ih odgojiti za dijeljenje i praštanje, razviti osjećaj sigurnosti i povjerenja u Božju dobrotu i providnost”, istaknula je dr. Garmaz.
Nakon predavanja odgojiteljice iz Dječjeg vrtića Rusulica (Cvit Mediterana) Svetka Gulan i Hani Čargo predstavile su jedan od modela rada u svojoj skupini s katoličkim vjerskim programom. Projekt nosi naslov “Susret Isusa i slijepca Bartimeja”.