Istina je prava novost.

Susret svećenika i vjeroučitelja Zaprešićkoga dekanata

Zaprešić, (IKA) – Redoviti godišnji susret svećenika i vjeroučitelja Zaprešićkoga dekanata koji rade u osnovnim i srednjim školama održan je u subotu 4. studenoga u prostorijama Pastoralnog centra župe Marije Kraljice apostola u Zaprešiću. Nakon uvodne pozdravne riječi dobrodošlice zaprešićkog dekana preč. Ivana Frkonje, vjeroučitelji i svećenici izmolili su prigodnu molitvu pod nazivom „Molitva jednog vjeroučitelja”.
Glavna tema ovogodišnjeg susreta svećenika i vjeroučitelja Zaprešićkoga dekanata bila je „Uloga vjeroučitelja i katehete u pripremi za sakramente”. Prvi predavač bio je preč. Frkonja koji je istaknuo da glavne smjernice za ovu temu dolaze s prvog zasjedanja Druge sinode Zagrebačke nadbiskupije na kojoj se govorilo o župnoj katehezi, a o toj temi progovara i „Direktoriji Hrvatske biskupske konferencije o pastoralu sakramenata u župnoj zajednici” objavljen 2008. g. Župnik Frkonja, govoreći o korjenitoj obnovi župne zajednice, koja živi od sakramenata kao znakova Kristove prisutnosti, podsjetio je nazočne: „Direktorij za pastoral sakramenata u župnoj zajednici ističe da je potrebno i moguće učiniti da se neki oblici mijenjaju i kako je presudno pitanje od sakramentalnog automatizma krenuti na put postupnog obraćenja”. Župnik Frkonja, govoreći o suglasju školskog vjeronauka i župne kateheze, ponovio je stav iz Poruke hrvatskih biskupa (1991.) da se školski vjeronauk i kateheza međusobno ne isključuju nego se oni trebaju skladno nadopunjavati. „Poznavanje vjere, koje je izrazitije u školskom vjeronauku, nastavlja se u župnoj katehezi gdje djeca i roditelji mogu doživjeti nešto novo obogaćujući se u životnim susretima”.
Župnik Frkonja dotaknuo se i ispisivanje djece s vjeronauka kao školskog predmeta. „Ta praksa pokazuje kako je ispisivanje djece prisutno nakon prve pričesti, da bi se upisivala prije samog slavlja potvrde. Taj problem govori kako dio roditelja o tome ne vodi pravu brigu, a neki očito to djeci i predlažu, jer se žele više posvetiti drugim sadržajima i aktivnostima”. Predavač je istaknuo kako roditeljima treba trajno posvješćivati punu važnost školskog vjeronauka kao prvi temeljni korak u pripremi sakramenata. Župnik Frkonja istaknuo je da Opći direktoriji za katehezu kaže da je školski vjeronauk prijeko potreban i zadržava dimenziju evanđeoske priprave. To znači da župna kateheza pretpostavlja određenu podlogu, prvo sustavno znanje koje se na potpuniji način može steći u školi. Iznio je i stav hrvatskih biskupa o glavnoj svrsi školskog vjeronauka i župne kateheze: „Potrebno je reći da svi, ne samo roditelji već i dio svećenika, trebaju bolje poznavati već službenu naznačenu prihvaćenu terminologiju s obzirom na mjesta odgoja vjere, kako ne dolazilo do nepotrebne zbrke. U školi je riječ o vjeronauku, a za susrete u župnoj zajednici je župna kateheza”.
Drugo predavanje održao je o. Vinko Sudar koji je govorio kako se župnoj katehezi ne prilazi sustavno, a potrebno je pronalaziti nove načine, odnosno „zaslađivati katehezu” kroz različite sadržaje. Upozoravajući na skupljanje papirologije i evidenciju, istaknuo je da treba sve napraviti da župna kateheza i primanje sakramenta dobiju onu ozbiljnost gdje će se voditi računa kako pomiriti „strogost i pastoralnu razboritost”.
Završno predavanje održala je vjeroučiteljica Marijana Ivanjek, pitajući se na početku izlaganja: „Poznajemo li zaista svoje učenike? Poznajete li svoje župljane? Koliko učenika poznajete samo na razini: druga učiteljica mi je rekla. Koliko župljana poznajete na razini: drugi župljanin mi je o njoj/njemu rekao”. Vjeroučiteljica Ivanjek istaknula je da se krivci pronalaze optužujući drugoga. Župnici očekuju od vjeroučitelja da su uvijek dostupni, a vjeroučitelji očekuju da župnici prihvate tu činjenicu da nemaju dovoljno vremena zbog obveza u obiteljima. „Zajedno moramo pronaći način da pronađemo vrijeme kako bismo djelovali u svojim mogućnostima. Trebamo se pokrenuti, mi koji smo pozvani životom služiti Bogu. Živimo svoje živote i svoju vjeru bez žara. Danas je teško zadržati taj žar, radost, motivaciju. Možemo širiti dobro u svojoj zajednici, možemo je poticati da ona pomaže drugima, da se širi, ali ne ostati samo na riječima nego konkretno djelovati”, rekla je. Vjeroučiteljica Ivanjek zaključila je izlaganje, rekavši: „Pronađi vremena, imaj razumijevanja, zapali/održi žar i djeluj”.
U raspravi tijekom susreta vjeroučitelji i svećenici iznijeli su različite prijedloge vezano za ispis djece sa školskog vjeronauka i pohađanja župne kateheze. Susret župnika i vjeroučitelja završio je molitvom srednjeg časa.