Budi dio naše mreže
Izbornik

Susret vjeroučitelja Zagrebačke nadbiskupije

Zagreb

Dr. Filipović govorila je o temi “Što za Crkvu znači vjeronauk u školi i kakvu vjeru on prenosi“, a mr. Markić nazočne je upoznao s pripremnim razdobljem Sinode

Zagreb, (IKA) – U organizaciji Katehetskog ureda Zagrebačke nadbiskupije u subotu 22. studenoga u svečanoj dvorani Međubiskupijskog sjemeništa na Šalati u Zagrebu održan je susret vjeroučitelja Zagrebačke nadbiskupije. Susret je započeo euharistijskim slavljem koje je predvodio zagrebački pomoćni biskup Josip Mrzljak. U radnom dijelu programa održana su dva predavanja. Dr. s. Ana Thea Filipović govorila je o temi “Što za Crkvu znači vjeronauk u školi i kakvu vjeru on prenosi“, a tajnik Druge sinode Zagrebačke nadbiskupije mr. Tomislav Markić nazočne je upoznao s aktivnostima u pripremnom razdoblju Sinode. Dr. s. Thea Filipović u izlaganju je istaknula kako Crkva kroz školski vjeronauk ima idealnu priliku susresti se s distanciranima od župne zajednice, a ponekad i od same vjere. No, udaljenost mladih od Crkve ne može se prevladati samo školskim vjeronaukom. Školski vjeronauk treba pomoći mladima da se u toj udaljenosti od Crkve približe župnoj zajednici i na taj način dobiju potpuni nauk vjere. Školski vjeronauk govori na drukčiji način nego li neka župska propovijed. Postoji veliki problem što nismo navikli na govor koji izlazi iz okvira Crkve. Crkva bi trebala prijeći granice uokvirenog govora te tražiti način kako vjeru lakše i jednostavnije približiti današnjim mladima. Školski vjeronauk pomaže kako bi se Božja riječ utemeljila u same učenike. Crkva može i mora po školskom vjeronauku učiti koji i kakav govor je bolji i lakše pamtljiv i razumljiv. Evanđelje se mladom čovjeku mora prenijeti u govor današnjice i pri tom izbjegavati oblik autoritativnoga govora. Vjeroučitelji i župne zajednice trebaju biti povezani, jer i školski vjeronauk mora upućivati na živu zajednicu kako bi učenici u toj zajednici ugledali primjer i poticaj življenja svoje vjere, istaknula je s. Thea Filipović u svom izlaganju. Govoreći o odnosu župne zajednice, vjeronauka u školi i mladih, s. Thea Filipović rekla je kako u župnim zajednicama obično dominiraju stariji, a mlađi ponekad dobivaju samo prostor za igru. Starije generacije gledaju mlade nepovjerljivim i kritičkim okom i zato se ne treba čuditi što baš te iste župne zajednice ne privlače mlade. Tu vjeroučitelji trebaju u suradnji s povjerenicima za pastoral mladih odigrati veliku ulogu i animirati mlade. Od mladih se ne može i ne smije tražiti da samo slušaju starije, nego im treba dopustiti i pomoći da rade na vlastiti način. Zato vjeronauk treba čovjekoljubivu župnu zajednicu, a upravo čovjekoljubivost župne zajednice jest ispit njezine vjerodostojnosti. Sami bi vjeroučitelji trebali biti posrednici između župne zajednice i distanciranih kršćana. Važno je da vjeroučitelj stekne povjerenje odraslih, župnika i djece, te da se iz školskog vjeronauka uključi u rad župne zajednice, dodala je s. Thea Filipović te ukazala kako je vjeronauk u školi dar i samoj školi. U drugom dijelu susreta mr. Markić, upoznao je vjeroučitelje s aktivnostima koje se poduzimaju u pripremnom razdoblju Druge sinode Zagrebačke nadbiskupije. Posebno je istaknuo kako se prvi dio priprave za Sinodu polako privodi kraju te da će se do Božića primati upitnici s prijedlozima koji su poslani svim svećenicima, redovnicama i redovnicima, župnim pastoralnim i ekonomskim vijećima, vjeroučiteljima, bogoslovima, ali i ostalim vjernicima. Za sada je na upitnike stiglo 1.246 odgovora. Nakon pristizanja upitnika, krenut će se u obradu podataka, izradu materijala, rasprave po zajednicama vjernika te izradu radnog dokumenta za Sinodu. Skup je moderirao predstojnik Katehetskog ureda Zagrebačke nadbiskupije dr. Josip Jakšić. On je na završetku plodne diskusije upoznao vjeroučitelje s aktualnostima i obavijestima o natjecanjima za tekuću školsku godinu, a napose za natjecanje “Naš put prema Sinodi – slika Crkve II. vatikanskog sabora”, za koje se već prijavilo oko stotinu ekipa iz sedmih i osmih razreda osnovnih škola te prvih i drugih razreda srednjih škola. Na kraju susreta podijeljeni su materijali s građom za navedeno natjecanje za sve prijavljene ekipe.