Budi dio naše mreže
Izbornik

SV. STOLICA NE ĆELI NA 3000. OBLJETNICU JERUZALEMA

Jeruzalem (IKA )

Jeruzalem, 30. 3. 1995. (IKA) - Sv. Stolica kao i viče europskih zemalja otkazale su svoje sudjelovanje u proslavi 3000 godina Jeruzalema, javljaju izraelska glasila. Dnevnik "Jerusalem post" poziva se na izjave prireditelja proslave Yossi Ben Gana da "

Jeruzalem, 30. 3. 1995. (IKA) – Sv. Stolica kao i viče europskih zemalja otkazale su svoje sudjelovanje u proslavi 3000 godina Jeruzalema, javljaju izraelska glasila. Dnevnik “Jerusalem post” poziva se na izjave prireditelja proslave Yossi Ben Gana da “osim Sv. Stolice, Velika Britanija i druge europske države bojkotiraju petnaestomjese~nu proslavu koja zapo~inje u rujnu, a navodno je to svojim ~lanicama savjetovala i Europska zajednica”.
Zamjenik izraelskog ministra vanjskih poslova Yossi Beilin na izraelskom radiju rekao je kako je “ponačanje Sv. Stolice i ostalih zemalja za žaljenje”. Jeruzalemski gradona~elnik Ehud Olmert izjavio je kako je proslava prilika da se dokaže pripadnost Jeruzalema Izraelu.
OBJAVLJENA PAPINA ENCIKLIKA O VRIJEDNOSTI ĆIVOTA
Zagreb, 30. 3. 1995. – Danas, 30. ožujka o podne, u tiskovnom uredu Svete Stolice u Vatikanu predana je javnosti najnovija enciklika (poslanica ili okružno pismo) pape Ivana Pavla II. koja se po po~etnim rije~ima latinskog izvornika zove “Evangelium vitae”. Papa je to okružno pismo potpisao 25. ožujka na blagdan Blagovijesti, a uputio ga je “biskupima, sveđenicima, šakonima, redovnicima i redovnicama, vjernicima laicima i svim ljudima dobre volje”. Enciklika izlaže najsuvremenije katoli~ko poimanje vrijednosti i nepovredivosti ljudskoga života.
U izvornom izdanju Vatikanske tipografije enciklika ima 188 stranica. Sastoji se od uvoda, ~etiri poglavlja i zaklju~ka. U svakom je poglavlju viče odjeljaka, a svaki je odjeljak naslovljen prikladnim rije~ima Svetoga Pisma. Prvo poglavlje osniva se na biblijskom prikazu o Kainu i Abelu, simboli~nom prikazu prvog i svakog ubojstva ~ovjeka. Tu se izlažu mnoge opasnosti i zablude koje u nače doba ugrožavaju ljudski život od za~eđa do smrti. Drugom je poglavlju naslov: “Dočao sam da imaju život”, a izlaže uglavnom novozavjetne stavove o vrijednosti života. Naslov tređega poglavlja je “Ne ubij!”, a ~etvrtoga “To ste meni u~inili”, prema Isusovim rije~ima u evanšeoskom prikazu Posljednjega suda. Zaklju~ak je ozna~en biblijskim likom Majke kao roditeljice i ~uvarice života i vjerom i uskrsnuđe koje je temelj i jamstvo vrijednosti zemaljskoga života.
Poslanica je nastala kao odgovor na želju koju su kardinali izrazili na svom konzistoriju g. 1991. da Papa svojim ugledom Petrova nasljednika izloži i potvrdi vrijednost i nepovredivost ljudskoga života u odnosu na suvremene okolnosti, zloporabe i zablude.
Dok se joč nije pojavio hrvatski prijevod enciklike (koji po koncesiji HBK priprema i izdaje “Krčđanska sadačnjost”) ne znamo hođe li naslov biti “Evanšelje života” ili “Navječtaj života” ili možda “Radosna vijest o životu”. U svakom slu~aju tu Ivan Pavao II. utvršuje poznate katoli~ke stavove, mešu ostalim glede poba~aja, eutanazije, zloporabe ljudskih zametaka kao bioločkog materijala, nedoli~nosti umjetnih oplodnji, osobito onih “in vitro”, potrebi cjelovite humazijacije ljudske seksualnosti. Ipak, poznavatelji toga nauka pronađi đe u enciklici vrlo zna~ajne nijanse i razlikovanja koja pokazuju kako crkveno vodstvo ozbiljno prou~ava sve rezultate bioločkih, medicinskih i dručtvenih znanosti, kako je Crkvi ~ovjek svrha svih zakona te nema moguđnosti da Crkva zbog vjernosti nedomičljenim zakonima ugrozi opravdanu ljudsku slobodu.