SVE TEŽI POLOŽAJ KATOLIKA U GREKOJ
Atena (IKA )
Atena, 16. 10. 1995. (IKA) - U grekoj javnosti u posljednje su vrijeme sve eešai napadi na katolike, doznaje se od katoliekih krugova iz Atene. Katolieki ueenici postali su predmetom ismijavanja svojih školskih kolega, a mladi u potrazi za zaposlenjem z
Atena, 16. 10. 1995. (IKA) – U grekoj javnosti u posljednje su vrijeme sve eešai napadi na katolike, doznaje se od katoliekih krugova iz Atene. Katolieki ueenici postali su predmetom ismijavanja svojih školskih kolega, a mladi u potrazi za zaposlenjem zbog svoje vjerske pripadnosti nailaze na “zatvorena vrata”, istaknuo je atenski nadbiskup i predsjednik Biskupske konferencije Nicolas Foscolos.
U Memorandumu, koji su katolieki biskupi u Ateni uputili grekom ministru kulture, istiee se kako se Ustavom zajameena samostojnost Katolieke Crkve, u okvirima postojeaih zakonskih propisa stalno dovodi u pitanje. Biskupi u memorandumu ponovno traže ispravke onih zakona koji su napravljeni u korist Pravoslavne Crkve, a na štetu svih drugih vjerskih zajednica. Kao jedan od primjera nepoštivanja Ustavom zajameene ravnopravnosti me?u vjerskim zajednicama, navodi se einjenica da je za izgradnju svake crkve nepravoslavnih zajednica, potrebno nabaviti “službeno neobavezno” mišljenje pravoslavnog episkopa u toj biskupiji, kojemu se u tim pitanjima oeito pridaje prvenstvena važnost.
To sve izraženije neprijateljstvo spram katolika u Grekoj, neposredno je povezano sa stanjem na Balkanu, javlja se dalje iz Atene. Ta je veza posebno osjetna u krajevima u kojima pravoslavni episkopi sukobe na Balkanu tumaee sa stajališta “me?usobnoga pravoslavnog solidariteta”. Tako metropolit Ambrosius iz Kalavrita brani izjavu jednoga grekog visokog vojnog dužnosnika, koji je optužio papu Ivana Pavla II. da je bosanskim muslimanima poslao 20 milijuna šilinga za kupnju oružja kojim ae pucati na pravoslavne Srbe. Premda priznaje da za te optužbe ne postoje konkretni dokazi, metropolit Ambrosius tvrdi kako postoje naznake da je svojedobni pad Carigrada, tako?er uslijedio zajedniekim djelovanjem Pape i muslimana. “Savez papinstva i polumjeseca” oeituje se i u hrvatsko-muslimanskom savezu, smatra metropolit. Kao odraz takvog raspoloženja, na latinskoj katedrali u Ateni pojavili su se natpisi: “Papa – zlo Balkana” ili “Genocid nad Srbima”, a prilike u grekim javnim glasilima tako?er nisu ništa bolje. Glasila su, naime prozvala Svetoga Oca kako nije htio sudjelovati u jednom svepravoslavnom susretu na Patmosu. Na tu je optužbu reagirao nadbiskup Foscolos, podsjetivši ih kako je Pravoslavna Crkva sama izjavila u povodu Papinog posjeta zemlji da situacija za to još nije “dovoljno zrela”. Pri kraju svojega priopaenja nadbiskup je spomenuo i podatak kako su 45.000 od ukupnih 10 milijuna stanovnika Greke katolici koji zaslužuju jednaka prava kao što ih imaju greki pravoslavni vjernici u ostalim zemljama Europske Unije.