Istina je prava novost.

SVETA STOLICA PODUPIRE PRIJEDLOG MORATORIJA NA SMRTNU KAZNU

New York, 8. 2. 1999. (IKA/CNS) - Prijedlog da UN posebnom rezolucijom stavi moratotrij na smrtnu kaznu imat će potporu Svete Stolice, poručio je apostolski nuncij pri toj organizaciji nadbiskup Renato R. Martino, koji je 5. veljače sudjelovao na konfer

New York, 8. 2. 1999. (IKA/CNS) – Prijedlog da UN posebnom rezolucijom stavi moratotrij na smrtnu kaznu imat će potporu Svete Stolice, poručio je apostolski nuncij pri toj organizaciji nadbiskup Renato R. Martino, koji je 5. veljače sudjelovao na konferenciji održanoj na tu temu na pravnome fakultetu u New Yorku. Prijedlog su potaknuli članovi talijanskoga parlamenta, a na poticaj Svetoga Oca koji je o tome govorio protekle jeseni obraćajući se skupini talijanskih zakonodavaca. Rezolucija generalne skupštine UN-a, koju je poduprla Komisija UN-a za ljudska prava 1997. i 1998. godine, bit će predstavljena i Europskoj uniji. Na konferenciji je sudjelovao i njemački veleposlanik pri UN-u Dieter Kastrup, istaknuvši kako njegova vlada nije razmatrala ukidanje smrtne kazne “samo kao jedno od pitanja”, nego osvrćući se na pravo na život kao na “najtemeljnije ljudsko pravo”. Prema riječima finske veleposlanice Marjatte Rasi, njezina zemlja došla je do spoznaje da smrtna kazna ima malo toga sa sprečavanjem kriminala, nego više s nejednakostima u društvu. Kako je istaknula direktorica jedne američke udruge protiv smrtne kazne Elisabeth Semel, siromašni optuženici na smrt rijetko dobivaju bolje odvjetnike. Nihovo stanje poboljšava se samo ukoliko se za njih zauzmu neka glasila ili članovi nekih vjerskih zajednica. “Smrtna kazna je maska koja prekriva temeljna pitanja, kao što su nedostatak poštivanja ljudskoga života nerođenih, nemoćnih i starijih”, rekao je na konferenciji nadbiskup Martino pozvavši na traženje novoga načina zadovoljavanja pravde. Tome u prilog nadbiskup Martino zaključio je kako smrtna kazna nije dala zadovoljavajuće rezultate te da doživotni zatvor sasvim zadovoljava društvenu potrebu za zadovoljavanjem pravde.