Istina je prava novost.

SVETA STOLICA SPREMNA JE ODMAH USPOSTAVITI APOSTOLSKU NUNCIJATURU U PEKINGU! Želju Svete Stolice ponovio je kardinal Angelo Sodano na primanju što ga je priredio talijanski veleposlanik pri Svetoj Stolici

Vatikan, 12. 2. 1999. (IKA) - "Apostolska nuncijatura u Kini spremna se još večeras vratiti u Peking", dosta je oštro odgovorio državni tajnik Svete Stolice kardinal Angelo Sodano zahtjevima kineskih vlasti da Sveta Stolica prekine veze s Republikom Kin

Vatikan, 12. 2. 1999. (IKA) – “Apostolska nuncijatura u Kini spremna se još večeras vratiti u Peking”, dosta je oštro odgovorio državni tajnik Svete Stolice kardinal Angelo Sodano zahtjevima kineskih vlasti da Sveta Stolica prekine veze s Republikom Kinom odnosno Tajvanom. Glasnogovorniku kineskog ministarstva vanjskih poslova Zangu Oiveu, kardinal Sodano je pojasnio kako je uopće apostolska nuncijatura došla u T’aipei na Tajvan. Ta se nuncijatura nekada nalazila u Pekingu, odakle je u doba kulturne revolucije protjerana u Nanking, a potom u Hong Kong da bi na kraju bila premještena u T’aipei. Treba, dakle, omogućiti da se nuncijatura vrati tamo gdje je bila, istaknuo je Sodano, što drugim riječima pretpostavlja obnovu diplomatskih odnosa između Narodne Republike Kine i Svete Stolice, koja je u više navrata uzalud tražila uspostavu pregovora s kineskim vlastima.
Do tog je razgovora došlo na primanju što ga je 11. veljače priredio talijanski veleposlanik pri Svetoj Stolici u prigodi obilježavanja 70. obljetnice Lateranskih sporazuma kojima je g. 1929. bila uspostavljena država Vatikan. Takva su primanja jedina prilika za izravnu vezu s kineskim diplomatskim predstavnicima, a kardinal Sodano se i s ostalim, posebno talijanskim gostima, zadržao u duljem razgovoru.
U tijeku stoljeća Kina je bila neka vrst laboratorija za stvaranje odnosa između katolika i izvaneuropskog svijeta. Prve veze potječu iz 15. stoljeća, kada je isusovac Matteo Ricci stigao u Kinu. Njega i danas spominju mnogi Kinezi, a u doba kulturne revolucije bila je objavljena posebna poštanska marka s njegovim imenom. Crkva se distancirala od kolonijalizma, premda se misionare u nekim krajevima Kine i danas optužuje kao predstavnike kolonijalističkih snaga. Sveta je Stolica uspjela uspostaviti diplomatske odnose s Kinom u tijeku I. svjetskog rata. Papa Benedikt XV. posebnom je enciklikom “Maximum illud” upozorio na mogućnosti evangelizacije na temelju kineskog iskustva. Na to se g. 1959. osvrnuo i papa Ivan XXIII. u enciklici “Princeps Pastorum”.
U Kini, gdje je djelovao i poznati hrvatski franjevac Aleksa Benigar, danas živi oko 10 milijuna katolika. Polovica ih pripada “patriotskoj” Crkvi, koja je raskinula veze sa Svetom Stolicom. Druga polovica pripada tajnoj Crkvi koja je ostala u zajedništvu sa Svetom Stolicom i njeni su biskupi, svećenici, a posebno zauzeti laici i danas izloženi progonima komunističkih vlasti. Papa Ivan Pavao II, kako je sam priznao novinarima na putu u Meksiko, želio bi posjetiti tu zemlju, koja je i po broju stanovnika veća od europskog kontinenta.