Istina je prava novost.

Svetkovina Tijelova u Đakovu

Đakovo, (IKA/TU) – Svečanim večernjim misnim slavljem u đakovačkoj katedrali, nakon kojega je uslijedila procesija po Strossmayerovu trgu, u Đakovu je 7. lipnja proslavljeno Brašančevo, svetkovina Tijela i Krvi Kristove. Misno slavlje predvodio je nadbiskup Marin Srakić u koncelebraciji brojnih svećenika koji djeluju u središnjim ustanovama Nadbiskupije te pri đakovačkoj župi Svih svetih. Na slavlju je sudjelovao velik broj vjernika.
U homiliji nadbiskup je govorio o istinitosti euharistije koja slavi Kristovu muku i uskrsnuće te snažno upozorava na grijeh svijeta. “Slaveći misu upozoravamo na odsutnost, prazninu koju je Isus doživio u smrti – odsutnost Oca, prijatelja, naroda, pravde, zahvalnosti… Isusova smrt doista je bila trijumf grijeha, i vjerskog i društvenog. To je bezdan odsutnosti. To bi morali uočiti svaki put kada slavimo euharistiju, inače činimo prazan i beznačajan obred”, upozorio je nadbiskup te istaknuo kako je Gospodar povijesti bio jači od svakog čina smrti, a prisutnost Oca slavno se očitovala u uskrsnuću njegova Sina. “Ljudsko tijelo, kao izuzetan znak i instrument prisutnosti i odnosa, u uskrsnuću ulazi u život Trojstva. Uskrsnućem nevidljivi Otac potvrđuje svoj plan – biti vidljiv u Kristu”, rekao je nadbiskup Srakić, istaknuvši kako euharistija proglašava uskrsnuće i na taj način slavi i proglašava prisutnost Uskrsloga, što je snažni trenutak svijesti te prisutnosti.
Podsjetivši na Kristove riječi “Ovo činite meni na spomen”, nadbiskup je posvijestio vjernicima: “Činiti na spomen je sjećanje, sposobnost u gesti prepoznati otajstvenu prisutnost onoga koji je to učinio i smisao tog njegova djela, uzeti to k srcu, naučiti učiniti istu gestu koja nas od plašljivih promatrača preobražava u oduševljene nositelje života.” Na kraju homilije istaknuo je kako euharistija prije svega slavi Božju prisutnost i podsjeća da će se Božji plan ostvariti u budućnosti. “Važno je sačuvati živo iščekivanje, ne utemeljeno na nekoj krhkoj ljudskoj nadi, već na Božjoj volji ostvariti novo nebo i novu zemlju”, zaključio je nadbiskup.
Po završetku misnog slavlja uslijedila je svečana tijelovska procesija, kada je u pratnji svećenika, bogoslova, redovnica, prvopričesnika u bijelom te brojnih vjernika, nadbiskup na Strossmayerov trg iznio Presveti Oltarski Sakrament te predvodio molitvu na tri postaje. Liturgijsko pjevanje tijekom mise i procesije animirao je Mješoviti katedralni zbor, pod vodstvom maestra Ivana Andrića.