Istina je prava novost.

TISAK: KARDINALI O TERORIZMU

Martini: opasnije od Zaljevske krize - Silvestrini: ne tjerati umjerene muslimane u ruke ekstremista - Meisner: trezvenije i realnije u dijalogu religija

Rim, Bonn, Ženeva, 21. 9. 2001. (IKA) – Milanski nadbiskup kardinal Carlo Maria Martini strahuje da će se nakon terorističkog napada na SAD sukob proširiti, i upozorava da je ta opasnost danas veća i stvarnija nego za Zaljevske krize 1991. g. U intervjuu za dnevnik “Corriere della Sera” kardinal je također ocijenio da se SAD uzdržao od momentalne vojne reakcije kako bi izbjegli nevine žrtve. Nužno je preciznim napadom ugasiti plamen terorizma, ali sasvim je nešto drugo započeti opsežnu ratnu akciju, jer nasilje proizvodi nasilje i proširilo bi sukob na mnoge narode, ističe milanski nadbiskup. Također se usprotivio izjednačavanju nasilja i religija, podsjetivši kako je Papa u Svetoj godini molio za oproštenje za primjenu i opravdavanje nasilja Katoličke crkve u prošlosti. A u intervjuu “La Repubblici” kardinal Martini još je istaknuo kako za postizanje mira nije dovoljno samo gasiti vatru terorizma već istodobno treba nadvladati i siromaštvo u cijelome svijetu.
Talijanski kurijalni kardinal i orijentalist Achille Silvestrini upozorio je pak na kriminalizaciju muslimana kao posljedicu terorističkih napada na SAD. Islam je značajna snaga na područjima od Maroka do Indonezije i postoji u različitim varijantama, ističe predstojnik Kongregacije za istočne Crkve u današnjoj “La Stampi”. Smatra da se treba truditi oko dobrih odnosa s islamom i paziti da se umjerene muslimane ne “gura u ruke ekstremista”. Muslimani su povezani zajedničkim polazištima i vjerskim načelima, no u islamu također postoje jake proturječnosti. Kardinal Silvestrini predlaže zajedničku poruku bratstva kršćanskih Crkava muslimanima, u kojoj bi im pojasnili da nisu protiv njih već islam smatraju poštovanja vrijednom vjerskom snagom.
U razgovoru za današnji “Bild-Zeitung” koelnski nadbiskup Joachim Meisner poziva pak na više trezvenosti i smisla za realno u dijalogu religija. Smatra naime da se taj dijalog vrlo često vodi s “određenom dozom naivnosti”. I on poručuje da se treba strogo razlikovati između islamskih terorista i islama kao vjere te je nedopustivo zbog nedjela nekolicine terorista povesti rat kultura. “Oko za oko, zub za zub” neprimjerena je reakcija na teroristički čin. Riječ je više o pravdi i obliku samoobrane, pravednost mora biti ponovno uspostavljena, a krivci kažnjeni. (i09476sd)