Istina je prava novost.

U Porečkoj i Pulskoj biskupiji završen 25. ciklus dekanatskih smotri crkvenih zborova

U nedjelju, 24. studenog, smotrom zborova Pazinskog dekanata u Tinjanu, završen je 25. ciklus dekanatskih smotri crkvenih zborova Porečke i Pulske biskupije u organizaciji dijecezanskog Vijeća za liturgiju i crkvenu glazbu.

Smotre od samoga početka koordinira vlč. Rudi Koraca, koji je ove godine na svim smotrama, na početku, osim promišljanja o sv. Ceciliji izrekao i kratki osvrt na tih dva i pol desetljeća okupljanja zborova. Prisjetio se između ostalog i velikih biskupijskih zbivanja, Euharistijskog kongresa 2000. godine, beatifikacije bl. Miroslava Bulešića 2013. godine i drugih, na kojima su nastupili pjevači iz mnogih istarskih zborova, te su kvalitetom izvedbe dokazali da suradnja i uporni rad donose zasluženi uspjeh.

I ove je godine, kroz šest susreta tijekom mjeseca sv. Cecilije, u Buzetu, Bujama, Raklju, Vrsaru, Puli i Tinjanu, koji se uobičajeno održavaju svake godine u crkvama diljem biskupije, nastupilo 65 zborova, sveukupno više od 1500 pjevača. Susreti nisu natjecateljskog karaktera, već je to prigoda da pjevači čuju i druge zborove te da se nakon pojedinačnih nastupa druže uz prigodu za izmjenu iskustava i nota.

Preč. Koraca, koji s velikim poletom i sam vodi tri zbora u tri župe kojima upravlja, Karojbi, Rakotulama i Motovunskim Novakima, i gdje u malim sredinama okuplja iznenađujuće velike zborove koji postižu značajnu kvalitetu, kao najznačajnije plodove tih četvrt stoljeća sustavnog rada na njegovanju crkvene glazbe ističe upravo osnivanje pjevačkih zborova u crkvama diljem biskupije. Dok je na početku, napose u manjim crkvama, pjevanje bilo izvedeno pretežno od nekoliko mahom starijih vjernica koje su po sjećanju pjevale ono što su čule od prethodnih generacija, tijekom godina, upornim radom, okupljanjem i poticanjem mlađih naraštaja počeli su formirati veoma kvalitetni zborovi u kojima se angažiraju i mladi obrazovani glazbenici, rekao je preč Koraca. Kao još jedan od uspjeha na glazbenom području napose je istaknuo izdavanje kantuala „Tebe Boga hvalimo“ koji je jednostavnim pratnjama prilagođen za korištenje i onim orguljašima koji nisu imali mogućnost steći veliku glazbenu izobrazbu, te je kao takav stekao veliku popularnost i u mnogim drugim nadbiskupijama i biskupijama diljem Domovine.