Istina je prava novost.

UMJETNIČKO DJELO KRŠĆANSKOG SVJEDOČENJA

Film "Uskrs naroda moga", koji je uoči ovogodišnjeg Uskrsa proizveden u filmskoj radionici izdavačke kuće "Kršćanska sadašnjost", namijenjen je svima onima koji žele više doznati o Kristu patniku i pobjedniku ili dublje proživjeti otajstvo njegova Uskrsnuća

UMJETNIČKO DJELO KRŠĆANSKOG SVJEDOČENJA
Film “Uskrs naroda moga”, proizvodnja “Kršćanska sadašnjost” – Zagreb, god. 1994, režija i montaža: Krasimir Gančev, scenarij: Vine Mihaljević, snimatelj: Vanja Černjul, dramaturg: Ivan Vidić, trajanje: 25#!30″.
Film “Uskrs naroda moga”, koji je uoči ovogodišnjeg Uskrsa proizveden u filmskoj radionici izdavačke kuće “Kršćanska sadašnjost”, namijenjen je svima onima koji žele više doznati o Kristu patniku i pobjedniku ili dublje proživjeti otajstvo njegova Uskrsnuća, te je vrlo korisno pomagalo u vjerskoj poduci studenata, radničke mladeži i katekumena.
Prvi je dio filma posvećen križu – drvetu koje je, nakon što je Krist na njemu umro, od simbola smrti i poniženja, postao znakom pobjede i moći. Slike križa i Krista na njemu raspetoga, pretapaju se sa slikama prirode i slikama razrušenih hrvatskih crkava, a autor teksta Vine Mihaljević poručuje da rane koje se čine nezacijeljivima dobivaju smisao u Kristu koji nikad čovjeka ne ostavlja. Središnji dio filma govori o Kristovoj posljednjoj večeri, njegovu križnome putu i uskrsnuću, a sam put križa dojmljivo je snimljen u sljemenskom kamenolomu. Dok se križ uspinje na “Golgotu”, upečatljivi pripovjedači Vanja Drach i Filip Nola utihnuli su pred mučninom patnje, koja je podvučena samo glazbom. U tijeku cijeloga filma simbolično se provlači dim, slika biblijskog “stupa oblaka” u kome je Bog predovodio izlazak Izraelaca iz egipatskog ropstva.
Film “Uskrs naroda moga” nije samo duboko svjedočanstvo vjere u Krista Raspetoga, nego i, zahvaljujući ponajprije izvrsnoj, zapravo izvorno zanatskoj, montaži Krasmira Gančeva, umjetničko djelo koje se može svrstati uz bok najboljih hrvatskih dokumentarno-edukativnih filmova, te zaslužuje da ne ostane zatvoren u kućnim ili župnim video-kolekcijama, nego da se prikaže širem gledateljstvu putem medija ili filmskih festivala. (SV)