Istina je prava novost.

Uskrsna misa u dubrovačkoj katedrali

Nakon vjere u Isusovo uskrsnuće potrebno povjerovati i u mogućnost su-uskrsnuća s Isusom, „da i mi u svim situacijama beznađa ustanemo, da uskrsnemo, da budemo novi ljudi, da budemo preobraženi ljudi, da nam se dogodi ono što Bog čini u uskrsnuću, a on sve obnavlja"

Dubrovnik, (IKA) – Svečano uskrsno misno slavlje u dubrovačkoj katedrali 1. travnja predvodio je dubrovački biskup Mate Uzinić. Biskup je propovijed započeo s „Božjom mladošću” o kojoj papa Franjo piše u svojoj knjizi, a Bog je mlad jer sve čini novo, jer sve obnavlja, te je biskup kazao da ako se za ijedan događaj u povijesti spasenja može reći da se u njemu očituje mladost i novost, to je onda upravo svetkovina Uskrsa. Zatim se osvrnuo na evanđeoski odlomak koji govori o situaciji beznađa Isusovih učenika, ističući da se i u Hrvatskoj mnogi danas upravo tako osjećaju, kako na osobnoj razini, tako i na kolektivnoj kroz demografsko izumiranje, iseljavanje, itd. No, biskup je istaknuo da evanđelje nije zastalo na beznađu, već se otvara jednoj posve drukčijoj perspektivi, te je to prikazao kroz tri lika iz evanđelja, a svi troje dolaze na Isusov prazan grob. Marija Magdalena dolazi do groba, no ne ulazi u grob, te odlazi učenicima reći da je netko ukrao Gospodina. Zatim dolazi Petar koji vidi više nego Marija Magdalena jer je ušao u grob, vidi povoje, vidi ubrus, zaključuje da Isus nije ukraden, jer u tom slučaju lopovi bi uzeli ubrus. Ali on nema mogućnost vidjeti dalje, te tu dolazi učenik koji nema ime i koji je u Ivanovu evanđelju jako važan, jer to je učenik koji je s Andrijom prvi došao do Isusa, koji prepoznaje izdajnika na posljednjoj večeri, on će kasnije u dvoru velikog svećenika biti onaj koji će se zalagati za Isusa, očitovat će se kao učenik i koji će na Veliki petak biti pod križem s Marijom. Biskup je zaključio da taj učenik nema ime zato jer umjesto ovog učenika kojeg je Isus ljubio svatko može staviti svoje ime, on je primjer autentičnog učenika, koji je uvijek uz Učitelja, koji ga najbolje razumije, koji ga u svijetu brani, koji prije nego li je vidio Isusa na temelju znakova u grobu vjeruje i to je ono što ovaj učenik donosi kao novost, on je sišavši u grob gledao isto što i Petar, ali on vidi više, on vidje i povjerova. Biskup je kazao da tradicija kaže za ovog učenika da je bio najmlađi od svih učenika, te je potaknuo okupljene vjernike da i oni mladošću duha kakvu je imao ovaj učenik, u prenesenom značenju siđu u Isusov grob, da vide povoje i ubrus, ne da vide što je vidio Petar, jer on je vidio znakove smrti, nego da vide znakove Isusova uskrsnuća, da povjeruju u Isusovo uskrsnuće. No, kazao je da to nije dovoljno, već da je nakon vjere u Isusovo uskrsnuće potrebno povjerovati i u mogućnost su-uskrsnuća s Isusom, „da i mi u svim situacijama beznađa ustanemo, da uskrsnemo, da budemo novi ljudi, da budemo preobraženi ljudi, da nam se dogodi ono što Bog čini u uskrsnuću, a on sve obnavlja”. Nakon mise katedralni župnik don Stanko Lasić blagoslovio je uskrsna jela.