Vrhbosanski svećenik don Ivan Lovrić novi doktor znanosti
New York (IKA/KTA )
Doktorsku disertaciju pod naslovom The President/Principal Model of school leadership in Catholic schools in Bosnia and Herzegovina (Ravnatelj-direktor model vođenja škole u katoličkim školama u Bosni i Hercegovini) don Ivan je uspješno obranio 30. ožujka
New York, (IKA/KTA) – Za malo više od dva tjedna, točnije sredinom mjeseca svibnja 2015., na isusovačkom sveučilištu Fordham u New Yorku, svoju doktorsku diplomu primit će don Ivan Lovrić, svećenik Vrhbosanske nadbiskupije. Svoju doktorsku disertaciju pod naslovom The President/Principal Model of school leadership in Catholic schools in Bosnia and Herzegovina (Ravnatelj-direktor model vođenja škole u katoličkim školama u Bosni i Hercegovini) don Ivan je uspješno obranio 30. ožujka i time stekao akademski stupanj doktora znanosti iz područja društvenih znanosti, polje vođenja i upravljanja obrazovno-odgojnih ustanova.
Don Ivan Lovrić je rodom iz Kupresa, župa sv. Obitelji. Zaređen je za svećenika Vrhbosanske nadbiskupije 2002. godine. Prvo mjesto njegova svećeničkog djelovanja je Zenica (2002-2003), župa sv. Josipa, gdje radi kao župni vikar sve do premještaja u Sarajevo (2003), gdje obnaša dužnost tehničkog urednika i zamjenika glavnog urednika Katoličkog Tjednika. Iz Sarajeva odlazi u Lukavac (2003-2004) gdje u župi sv. Antuna Padovanskog ponovo radi kao župni vikar sve do polaska u New York na poslijediplomski studij krajem 2004. godine. Tijekom prve dvije godine poslijediplomskog studija radi kao pastoralni suradnik u američko-hrvatskoj župi Presvetog Tijela i Krvi Kristove (2005-2006). Studij prisilno prekida 2006. godine ali ga uspijeva nastaviti godinu dana poslije kada istovremeno prelazi u američku župu Naviještenja BDM gdje trenutačno djeluje kao župni vikar.
Kroz svoju doktorsku disertaciju podijeljenu u pet poglavlja don Ivan se usredotočio na istraživanje načina vođenja škole prema modelu ravnatelj-direktor u kontekstu katoličkog školstva novčano potpomognutog od države u kojem se ovaj model primjenjuje već više od 20 godina unatoč nedostatku kompletnih pravnih normi kojima bi se priznala i regulirala uloga ravnatelja Centra. Na temelju podataka prikupljenih tijekom istraživanja s ravnateljima i direktorima don Ivan je obradio opsežan set pitanja, odnosa i sila koje su uvjetovale razvoj i prilagodbu ovog načina vođenja škole u Katoličkim školskim centrima u Bosni i Hercegovini. U svojoj disertaciji don Ivan se posebno osvrnuo na dominantna pitanja i probleme koji, gledano iz perspektive ravnatelja i direktora, utječu ne samo na stvarnu raspodjelu njihovih uloga i odgovornosti u vođenju škole nego i na dinamiku njihovih međusobnih odnosa na području raspodjele administrativnog autoriteta i službene odgovornosti. Posebnu pozornost don Ivan je posvetio pitanju očuvanja katoličkog identiteta i poslanja Katoličkih školskih centara te ulogama koje u ovom procesu imaju ravnatelji i direktori. Naposljetku, don Ivan se osvrnuo i na utjecaje koje na ovaj model vođenja škole imaju poveznice između Katoličkih školskih centra i mjesne Crkve te između Katoličkih školskih centara i županijskih ili federalnih razina državne vlasti.
Temeljno polazište doktorske disertacije je velik značaj kojeg se katoličkom školstvu i odgoju pridaje kako na razini sveopće tako i na razini mjesne Crkve u Bosni i Hercegovini. Ovaj veliki značaj, praćen podjednako velikim novčanim i ljudskim ulaganjima, stoji, kako to don Ivan pojašnjava u svojoj disertaciji, u nesrazmjeru s brojem znanstvenih studija posvećenih jednom od najrasprostranjenijih modela vođenja škole koji se primjenjuje u katoličkom školstvu kako u Bosni i Hercegovini tako i u mnogim drugim državama poput SAD-a, Kanade, Australije, Velike Britanije, itd. Upravo zbog toga ova doktorska disertacija posvećena istraživanju modela ravnatelj-direktor u Katoličkim školskim centrima u Bosni i Hercegovini predstavlja doprinos širem znanstvenom području vođenja i upravljanja katoličkih obrazovno-odgojnih institucija. Uže gledano doprinos ove doktorske disertacije sastoji se u detaljnoj obradi i analizi uloge ravnatelja i direktora u Katoličkim školskim centrima koja može poslužiti budućem planiranju, rastu i razvoju katoličkog školskog sustava u Bosni i Hercegovini.