Zagreb: Međunarodni seminar za prosvjetne djelatnike
Zagreb
Predavanje održao generalni tajnik Saveza katoličkih škola u Europi Etienne Verhack
Zagreb, (IKA) – Savez hrvatskih katoličkih škola je, pod pokroviteljstvom Hrvatske biskupske konferencije, prvi puta priredio dvodnevni međunarodni seminar za prosvjetne djelatnike pod nazivom “Katolička škola i pluralizam“, koji je započeo s radom u petak 14. ožujka na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove u Zagrebu. Uz škole iz Hrvatske sudjeluju i predstavnici Slovenije i Bosne i Hercegovine. Skup je svečano otvoren prigodnim kulturnim programom u kojemu je muški zbor Nadbiskupske klasične gimnazije iz Zagreba izveo skladbu Albe Vidakovića “Magnificat – motet za troglasni muški zbor i orgulje“, potom se dramska skupina Salezijanske klasične gimnazije iz Rijeke predstavila scenskom igrom “Plava boja snijega“, a djevojački zbor Ženske opće gimnazije Družbe sestara milosrdnica iz Zagreba otpjevao je skladbu Borisa Papandopula “Zagorska“.
Generalni tajnik Saveza katoličkih škola u Europi Etienne Verhack održao je predavanje o katoličkim školama i pluralizmu u kojemu je, navodeći uvjete koji omogućuju pluralističku integraciju različitih društveno-kulturalnih skupina, spomenuo da je prije svega potrebno prepoznati potrebu za zajedničkim jezicima potrebnim za komunikaciju i zajedničkim normama potrebnim za očuvanje fizičkoga i psihološkog integriteta pojedinaca i skupina unutar istoga političkog entiteta. Nadalje, po njegovoj ocjeni, pravo na kulturnu različitost mora biti jasno prepoznatljivo i priznato, što znači da različite podskupine moraju imati načina da razviju vlastitu viziju čovjeka i svijeta, religija, jezika, načina življenja. Konačno, recipročni odnosi i razmjene moraju započeti između različitih podskupina, a odnosi i razmjene potrebni su stoga što je sretan suživot različitih skupina povezan s dobrim poznavanjem drugoga i sebe samih te zato što kulture evaluiraju pa kroz suživot svaka ima interes obogaćivanja s drugima, barem u nekim domenama. U osvrtu na katoličke škole i međukulturalno obrazovanje predstavio je promišljanja na temu identiteta u otvaranju, navevši da katoličko obrazovanje mora neprestano promišljati svoj identitet. Nadalje, kroz kršćanski obrazovni projekt osnovan na evanđelju, katolička škola je u službi nacije. Katolička škola smatra religiozno opredjeljenje dijelom identiteta osobe i pokušava, svjesna rizika i poteškoća, postati mjesto za dijalog među religijama, smatra Verhack.