Zaključci s Katehetske škole
Zagreb (IKA )
Prijedlozi daljnjega angažiranijeg djelovanja Nacionalnoga katehetskog ureda u kvalitetnijem pristupu radu s osobama s posebnim potrebama
Zagreb, (IKA) – Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije objavio je zaključke s Katehetske škola za odgojitelje u vjeri osoba s posebnim potrebama na temu “Metodički sustavi u vjeronaučnoj nastavi – Posebnosti u radu osoba s posebnim potrebama”, održane u prostorijama zagrebačke župe sv. Petra 17. i 18. listopada, u organizaciji NKU HBK i Zavoda za unapređivanje školstva Ministarstva prosvjete i športa Republike Hrvatske.
Sudjelovalo je oko osamdeset sudionika iz cijele Hrvatske te nekoliko njih iz Bosne i Hercegovine. Drugi dan Katehetske škole bio je usredotočen na aktualne teme, problematiku i prijedloge, o kojima se raspravljalo u tijeku okruglog stola. Zaključci koji se mogu navesti kao prijedlozi daljnjega angažiranijeg djelovanja Nacionalnoga katehetskog ureda u kvalitetnijem pristupu radu s osobama s posebnim potrebama su: intenzivnije pristupiti ostvarenju zaključaka s prošlih simpozija i katehetskih škola, na posebni način onih koji se odnose na provedbu zaključaka priprave na primanje sakramenata osoba s posebnim potrebama u župnim zajednicama; Katehetsku školu za odgojitelje osoba s posebnim potrebama produljiti na najmanje tri radna dana; ispitati provedbu Ugovora između Svete Stolice i Vlade Republike Hrvatske o ostvarenju prava na katolički vjeronauk: s obzirom na djecu koja u nastavnom planu odgoja i osnovnog školovanja učenika na stupnju umjerene i teže mentalne retardacije imaju komunikaciju, a ne izborni predmet, za mladež s umjerenom i težom mentalnom retardacijom u posebnim srednjim školama (koji su na razini niže stručne spreme i trogodišnjeg školovanja za stjecanje polu kvalifikacije), koji za sada u općeobrazovnim predmetima imaju etiku i kulturu, vjerski odgoj u ustanovama Ministarstva socijalne skrbi, koje udomljuju osobe s teškim oštećenjima (npr. Centar Stančić) te dorada i verificiranje prilagođenog programa za one koji upisuju katolički vjeronauk u školi.
Zaključeno je potom da je potrebno osnovati povjerenstvo pri Nacionalnom katehetskom uredu u kojemu bi bio predstavnik svake nad/biskupije, a glavna zadaća bi mu bila praćenje i razvoj kvalitetnijega rada odgojitelja s osobama s posebnim potrebama na svim područjima u Republici Hrvatskoj. Jedan od zaključaka je da treba dostaviti predsjedniku Vijeća za katehizaciju HBK biskupu Marinu Srakiću prijedlog o stručnom usavršavanju – doškolovanju vjeroučitelja koji rade s osobama s posebnim potrebama. Zaključeno je da bi Hrvatska biskupska konferencija podržala projekt usavršavanja vjeroučitelja s nedostatnom defektološkom izobrazbom, koji bi se izradio u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom. Utvrđeno je da je potrebno izraditi i predložiti projekt izbornoga kolegija na teološko-crkvenim učilištima u Republici Hrvatskoj, koji bi omogućio studentima teologije i katehetike uvid u znanje i rad s osobama s posebnim potrebama. Radi što bolje organizacije i ostvarenja svih projekata, viša savjetnica pri NKU Zvonka Matoic radit će svakog ponedjeljka u prostorijama Nacionalnoga katehetskog ureda.
Svim nad/biskupijskim katehetskim uredima bit će umnoženi postojeći materijali za rad s osobama s posebnim potrebama kao pomoć na tom području djelovanja Crkve, kaže se u priopćenju za javnost Nacionalnoga katehetskog ureda.