Budi dio naše mreže
Izbornik

Započela Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnoj školi

Zagreb

Doprinos školskog vjeronauka cjelovitom naviještanju Crkve

Zagreb, (IKA) – Vjeroučitelj svojom osobnošću, veseljem i životnom radošću treba probuditi zanimanje učenika za vjeru i pomoći im da pronađu svoje mjesto u Crkvi, izjavila je ravnateljica zagrebačke OŠ Ivan Gundulić, psihologinja mr. Višnja Reljić na Katehetskoj proljetnoj školi za vjeroučitelje u osnovnoj školi koja je započela 9. svibnja u zagrebačkoj župi sv. Marka Križevčanina, a okvirna joj je tema doprinos školskog vjeronauka cjelovitom naviještanju Crkve. Prema ocjeni mr. Reljić, vjeroučitelj treba pomoći u ljudskome, kulturnom i vjerskom formiranju djeteta i on ne može biti samo prenositelj znanja. U svakodnevnom radu, kazala je mr. Reljić, vjeroučitelj se prema učenicima treba odnositi profesionalno i prijateljski, a što manje autoritativno, potom treba povezati školu sa životom te prilagoditi nastavu interesima učenika, on treba s učenicima komunicirati cijelim svojim bićem, otvoreno, strpljivo i iskreno, treba voditi brigu o uzrastu učenika i zakonitosti njihova razvoja, treba imati vremena za učenike jer se od vjeroučitelja očekuje tolerancija i usmjeravanje djece za život. Istaknula je također da u svakodnevnom radu vjeroučitelj treba biti velika pomoć obiteljima, pri čemu je potrebno dobro upoznati problematiku svake obitelji te njihove vjerske navike i očekivanja. Nadalje, potrebno je usmjeriti se na odgojnu stranu vjeronauka, a vjeroučitelj treba prevladati frustracije i malodušje u sebi zbog neostvarenih ciljeva i zadataka. Kao posebno bitno, mr. Reljić istaknula je da vjeroučitelj treba istinski, svojim primjerom svjedočiti vjeru i ako djeca to osjete “gotovo da nema šanse da ne uspiju u poslu”. Upozorila je također da se prisilom ne može doprijeti do dječjeg srca. Pojašnjavajući kvalitetu poučavanja, mr. Reljić ukazala je na potrebu modernizacije nastave pri čemu je potrebno trajno koristiti nove tehnologije i različite nastavne metode. Napomenula je pri tome da vjeronauk ne treba biti sat na kojem će se učenici odmarati, pripremati se za druge predmete i koji će povećavati prosjek ocjena, a da bi vjeronaučni rad bio kvalitetan, potrebno je da vjeroučitelj ulaže u samog sebe. Polaznici Katehetske proljetne škole još će se upoznati s programom cjelovitog spolnog odgoja Teen Star te će imati prigodu slušati o ulozi i mjestu animacije u odgojnom djelovanju Crkve. Također bit će riječi o prihvaćenosti suvremenog naviještanja Crkve kod djece i mladih. Na početku škole sudionike je u ime zagrebačkog nadbiskupa Josipa Bozanića i svoje ime pozdravio zagrebački pomoćni biskup Vlado Košić, rekavši da se nadbiskupija uvijek raduje kad se promiče djelatnost Crkve. Osvrnuvši se na temu škole – doprinos školskog vjeronauka cjelovitom naviještanju Crkve, kazao je da premda su vjeroučitelji dio školskog sustava, oni su i dio crkvenog djelovanja, napomenuvši kako oni ne bi trebali biti samo učitelji, nego i svjedoci Radosne vijesti. U ime Nacionalnoga katehetskog ureda HBK sudionike je pozdravila s. Amabilis Jurić, a pozdravne riječi uputio je i voditelj Povjerenstva NKU HBK za Katehetsku proljetnu školu dr. Josip Šimunović. Katehetsku školu organiziraju Nacionalni katehetski ured i Zavod za unapređivanje školstva Ministarstva prosvjete i športa.