Započelo 23. hodočašće hrvatske vojske i policije u Lurd
Započelo 23. hodočašće hrvatske vojske i policije u Lurd
Zagreb
Zagreb, (IKA) – Euharistijskim slavljem koje je u zajedništvu s vojnim i policijskim kapelanima predvodio vojni biskup u Republici Hrvatskoj Juraj Jezerinac u crkvi Svetog Križa u zagrebačkom Sigetu u utorak 12. svibnja započelo je 23. hodočašće hrvatske vojske i policije u Lurd. Hrvatski hodočasnici će se u Lurdu priključiti 57. međunarodnom vojnom hodočašću koje se ove godine održava pod geslom “Zar sam ja čuvar brata svoga?” (Post 4, 9). Na početku mise biskup Jezerinac posebno je pozdravio zapovjednika hodočašća brigadnog generala Blaža Beretina.
U homiliji biskup Jezerinac osvrnuo se na geslo hodočašća, pojasnivši da “u Knjizi Postanka čitamo kako je stariji sin Adama i Eve ubio brata svoga Abela”. Premda su rođeni od iste majke i istog oca, imaju isto dostojanstvo, ipak među njima postoji velika razlika. Sve je bilo u redu među njima, kao braćom, dok se nije uselio grijeh zavisti i ljubomore kod Kaina, koji je izobličio ljepotu i plemenitost bratstva unutar obitelji. Ne samo da Kain ne podnosi brata svoga, već ga ubija iz zavisti i time čini prvo bratoubojstvo. Povijest Kaina i Abela zorno pokazuje na tešku zadaću ljudi, na koju su svi pozvani, a to je brinuti se jedni za druge, pojasnio je biskup.
Posvijestio je kako “otuđivanje od Boga ima za posljedicu i nebrigu za čovjeka”. Podsjetio je kako je na to upozorio sveti papa Ivan Pavao II. prigodom prvog posjeta Hrvatskoj, kada je rekao “da smo svjedoci u kakve zablude može pasti jedno društvo kada napusti Boga. Bog mu tada nije više prvotno dobro. Umjesto Boga čovjek postaje mjerilo dobra i zla”. Vraćajući se na Kaina i Abela, biskup je pojasnio kako se na dnu Kainova ubojstva nalazi onaj isti grijeh oholosti koji su počinili njegovi roditelji. Oni su odbacili Boga. “Odbacivanje Boga rađa kulturu ropstva s nesagledivim posljedicama. To je vidljivo na svakom koraku, kako u osobnom tako i društvenom životu, a očituje se između ostaloga u nebrizi za drugoga, kršenju osnovnih ljudskih i temeljnih prava”, rekao je propovjednik.
U osvrtu na misno evanđelje biskup Jezerinac pojasnio je kako evanđelist Ivan želi istaknuti da evanđelje nije nikakva opasnost za društvo. Dapače, ono donosi pravu slobodu čovjeku. Odbiti evanđelje znači ostati u neslobodi. Nažalost, premda je ropstvo ukinuto u svijetu, ono je i dalje prisutno u mnogim oblicima života. Ljudi su kadri počiniti najveća zla da bi se domogli novca, karijere, za bilo koji oblik “moći”, rekao je biskup. Uzroci takvoga ropstva odražavaju se u oružanim sukobima, kriminalnim radnjama, terorizmu. Tome valja dodati i ravnodušnost kojom čovjek nastoji sebe opravdati, tvrdeći da on nije “čuvar brata svoga”. Ravnodušnost prema tim događajima još više potencira zlo u svijetu, rekao je biskup te upozorio kako sadašnja globalizacija ravnodušnosti traži od ljudi, posebno od kršćana, da postanu tvorci nove evangelizacije solidarnosti i bratstva. Samo tako bit ćemo kadri promijeniti svijet. Tu su solidarnost svjedočili mnogi tijekom povijesti poput bl. Majke Terezije koja je u svakom čovjeku gledala Krista, brata i sestru, bez obzira na nacionalno porijeklo i vjeru, rekao je biskup te pozvao hodočasnike da tu solidarnost i pomoć pokažu na ovom hodočasničkom putu, posebno prema onima koji su potrebni naše pomoći. Jedna lijepa riječ bit će dovoljna da unese radost među nama. Ovo je naše vojno-redarstveno hodočašće vjerničko, za razliku od turizma. Dakle, prožeto je dubokim religioznim osjećajem i željom dodira sa svetim, s Bogom. Zato hodočašća znaju biti prekretnica u životu ljudi, dani obraćenja, međusobnog pomirenja, prihvaćanja jednih drugih, početak novoga života, rekao je biskup te potaknuo hodočasnike da daju svoj doprinos molitvenom raspoloženju, sudjeluju u misama te primaju sakramente.
Nakon popričesne molitve, biskup Jezerinac blagoslovio je hodočasnike kojima se potom obratio i zapovjednik hodočašća. Euharistijsko slavlje pjevanjem je animirala klapa HRM “Sveti Juraj” uz orguljsku pratnju Ivana Bosnara.