Židovstvo i Katolička Crkva o masoneriji
Drugi dan Međunarodnoga znanstvenoga simpozija „Vojska Bezgrešne i masonerija"
Zagreb
Zagreb, (IKA) – Drugoga dana Međunarodnoga znanstvenoga simpozija „Vojska Bezgrešne i masonerija” u nedjelju 17. rujna započeo je predavanjem glavnoga rabina u Republici Hrvatskoj i Crnoj Gori Luciana Moše Prelevića „Židovstvo i masonerija (s osvrtom na Protokole sionskih mudraca)”.
U predavanju je pojasnio značenje hrama u židovstvu: „u našim svakodnevnim stvarima, što god radimo, uvijek se govori o hramu, o povratku u Jeruzalem. Kad gradimo kuću jedan dio mora ostati nedovršen, kako bi se sjetili da je hram srušen, jer kako ja mogu imati savršenu kuću, ako je nema Bog. Jeruzalem je oduvijek bio utisnut u srce svakog židovskog života. Hram je simbol i preslikava svijet u malome, te podsjeća da je čovjek sukreator svijeta”. Polazeći od tih činjenica, istaknuo je kako nije jasno zašto su masoni krenuli zidati hram.
Govoreći pak o „Protokolima sionskih mudraca” rekao je kako su to navodni protokoli židovskih i masonskih zavjera u svrhu stvaranja koalicije da se zavlada svijetom. Pojavili su se početkom 20. stoljeća u Carskoj Rusiji, rekao je, istaknuvši činjenicu da je utvrđeno kako je riječ o krivotvorinama. „Protokoli” su danas jedna od najprodavanijih knjiga, posebno su popularni u arapskim zemljama, te se temeljem njih Židove želi prikazati na najgori način. Rekao je kako se u „protokolima” koji slijede dijalog iz pakla ističe da su Židovi infiltrirani među masonima, tj. da su lideri masona i židovskih zajednica isti ljudi. Osvrnuvši se na pitanje mogu li Židovi biti članovi masonskih loža, istaknuo je kako oni svojim životom moraju drugima biti primjer kako živjeti. Stoga „ako bi Židov postao član bilo kakvog udruženja koje ima neka druga mjerila, samim tim bi izgubio ulogu koju mora imati”.
U bloku „Crkva i masonerija” prvo predavanje „Suvremena masonerija iz perspektive geopolitičkog stratega” održao je admiral Davor Domazet Lošo, vojni strateg i admiral u mirovini. Predavač je posvijestio kako je glavna zadaća masonerije borba protiv kršćanstva, poglavito katoličanstva, a osobito protiv rimskoga pape. „Njihova zadaća je kako vladati svijetom i uspostaviti jedinstvenu svjetsku vladu ili neki novi svjetski poredak. Taj plan traje već gotovo tristo godina. Prvo što su trebali uništiti bio je vertikalni ustroj, a to su kraljevstva i carstva. Počelo je s Francuskom revolucijom, nastavljeno je s revolucijom 1848. , pa Prvim svjetskim ratom, Oktobarskom revolucijom, Drugim svjetskim ratom i sve ideologije iredentizam, fašizam i nacizam, komunizam i danas militantni liberalizam su njihova ideologija nastala u njihovim ‘tajnim radionicama'”, rekao je.
Dakle, da bi promijenili svijet, prvo morate uništiti kraljevstva. Potom kad im je trebao nacionalizam, stvorili su ga, pa se došlo do suverenih država koje treba potpuno razoriti, i uspostaviti ono što zovu multikulturalnost u kojoj u biti nema ništa od kulture i morala. Cilj je ljudima ispirati mozgove što je moguće s glupljim televizijskim programima, s antikulturom, te na neki način stvarati čovjeka, ne sliku Božju, jer je čovjek slika Božja ne fizički, nego u duši, da to ne bude kako bi oni mogli vladati njime. Naravno, oni sami sebe smatraju tajnim. Zašto nešto mora biti tajno? Tko je u tami? Zna se: sotona. Zato u masoneriji ima puno okultnosti i puno sotonizma, a on se najviše očitovao u revolucijama gdje su se glave skidale giljotinama ili su ljudi umirali u gulazima, odnosno kao sv. Maksimilijan Kolbe u bunkeru gladi u Auschwitzu. Zato on osniva Vojsku Bezgrešne da molitvom preobrati masone, rekao je Domazet Lošo, te dodao kako je danas „s nekada antiklerikalizma došlo do kristofobije”.
Rješenje postoji: sv. Ivan Pavao II. je to izrekao riječima „otvorite vrata Kristu”. Ne može se bez identiteta vjere. Kako bi postojali Židovi da nemaju svoju vjeru? Kako mi kršćani možemo postojati, ako nemamo svoju vjeru? Dakle: otvorimo vrata Kristu, zaključio je.
Prof. dr. Josip Šimunović (KBF Zagreb) u predavanju „Interventi papa protiv masonerije” dao je pregled enciklika i drugih službenih dokumenata koje su potpisali pape od prve polovice osamnaestoga stoljeća do 1924. godine.
Istaknuo je kako je „Katolička Crkva bila svjesna pogubnosti naučavanja i djelovanja slobodnih zidara te je svoj stav redovito ponavljala u interventima crkvenoga učiteljstva”. Stav Katoličke Crkve od početka je prema slobodnim zidarima i prema masonskim načelima bio jasan: slobodno zidarstvo doživljavala je kao veliku prijetnju i zato je u svojim pisanim interventima, bilo izravno, bilo neizravno, bilo protiv njega. Katolička Crkva je osudila nauk slobodnog zidarstva, djelovanje, ceremonije, prisegu na Bibliju, vjerovanje, ono što je slobodno zidarstvo promoviralo, jer je u suprotnosti s njezinim vjerovanjem i djelovanjem. U tom smislu, Katolička Crkva pomoću svojih poglavara osudila je indiferentizam, jer se slobodno zidarstvo odnosi ravnodušno prema Božjoj Objavi kao i prema Isusu Kristu, Božjemu Sinu. Osudila je i sinkretizam koji je također vidljiv u vjerovanju, ostvarivanju i djelovanju slobodnih zidara. Slobodno zidarstvo uzima dosta toga od triju velikih svjetskih religija – kršćanstva, islama i židovstva, ali također gradi svoje stavove pomoću deizma, gnosticizma, racionalizma i relativizma. Molitve slobodnih zidara kao i obredi ceremonija primanja stupnjeva mogu biti tema za sebe, kao i moralni sustav slobodnog zidarstva, rekao je dr. Šimunović. Nadalje je istaknuo kako je „dobro znati što je to slobodno zidarstvo, kako bismo u dokumentima papa mogli otkriti stav i govor o tom pokretu te pogubnost njegova ostvarivanja u današnjem vremenu i suvremenom društvu”.
Posljednje predavanje ovoga bloka „Crkveno-pravni stav Katoličke Crkve prema masoneriji” održao je prof. dr. Jure Brkan (umirovljeni profesor KBF-a Split). Uvodno je napomenuo kako Katolička Crkva od 1738. godine počinje govoriti o masoneriji. Papa Klement XII. u svojoj buli „In eminenti Apostolatus Specula” sve vjernike koji su upisani u masonske lože izopćio je iz Katoličke Crkve. Nakon njega, pape su zabranjivale i osuđivale masoneriju zato što masonerija uvodi pseudoreligijski sinkretizam: iz pojedinih religija uzimaju ono što im odgovara. Masonsko kao takvo ne bavi se teološkim razlikama između različitih religija, ono je tu indiferentno, oni zastupaju relativistički subjektivizam u moralu, a suprotno Katoličkoj Crkvi danas oni su pobornici legalizacija abortusa, eutanazije, istospolnih brakova, a imaju i različito mišljenje od Crkve o homoseksualnosti.
Masoni Isusa ne priznaju Bogom, on je masoneriji kao drugi veliki učitelj čovječanstva, i to je najveća razlika između masonerije i Katoličke Crkve. Iz toga slijedi da ne priznaju Presveto Trojstvo, rekao je.
Prema pisanju mnogih papa u apostolskim pismima i dokumentima Kongregacije za nauk vjere, doktrina masonerije je nepomirljiva s Katoličkom Crkvom, „radi naturalizima, indiferentizma, negiranja objave”.
Govoreći o zakonodavstvu Katoličke Crkve koji je na snazi, a odnosi se i na odnos prema masonima, uputio je na Zakonik kanonskoga prava iz 1983., kan. 1374. koji govori jednako i općenito o društvima koja rovare protiv Crkve, ne imenujući poimence nijedno takvo društvo. U tom kanonu je određeno da se onoga katolika koji se upiše u društvo koje rovari protiv Crkve kazni pravednom kaznom, a onoga koji promiče ili vodi takvo društvo kazni zabranom bogoslužja, rekao je te istaknuo da kao i spomenuti kanon, ni Drugi vatikanski sabor ne spominje poimence sekte nego općenito kaže društvo. Nadalje je podsjetio kako je Kongregacija za nauk vjere samo dan prije stupanja na snagu Zakonika iz 1983., intervenirala posebnim očitovanjem „Quaesitum est” u kojemu je spomenula očitovanje od 17. veljače 1981. godine te je izričito rekla da je nauk masonskih društava nepomirljiv s naukom Katoličke Crkve, te da oni katolici koji bi bili upisani u masonska društva teško griješe. Tomu je dodao i komentar u vatikanskome glasilu „L’Osservatore Romano” od 23. veljače 1985. te istaknuo kako od tada do pape Franje nema nikakav službeni dokument Svete Stolice o masonima. Sam papa Franjo od svoga izbora je tri puta govorio o masoneriji, no što je u hrvatskim medijima prešućeno. „Govorio je o masonskim lobijima u zrakoplovu kad se vraćao iz Brazila, kao i na obljetnici Don Bosca, a posebno je to spomenuo pri promjenama u vodstvu Malteških vitezova”. No, to nisu dokumenti.
Narod treba poučiti, može se netko nesvjesno upisati, nije kriv. Ali treba dobro znati: mjerodavni crkveni poglavar mora kazniti vjernika koji je upisan u masoneriju pravednom kaznom, a o kojoj neka odluči sam. No, nemojmo se zavaravati: masonerija je danas življa neko ikad, rekao je dr. Brkan te predavanje zaključio riječima pape Lava XIII. „Biti katolik i mason je apsurd” (Lettera al Popolo Italiano „Custodi”, 8. prosinca 1892.).