Živo vrelo s temom "Zaboravljeni kršćanski simboli"
Zagreb
U dodatku donosi molitve za obiteljskim stolom koje je priredio fra Ante Crnčević
Zagreb, (IKA) – Novi, sedmi ovogodišnji broj liturgijsko-pastoralnog lista Živo vrelo za razdoblje od 6. srpnja do 9. kolovoza ima za temu “Zaboravljeni kršćanski simboli”. U duhu teme, Ante Crnčević u tekstu naslovljenom “Zaboravljeni jezik kršćanskih simbola. O drevnim kršćanskim kriptosimbolima” ističe kako procesi kulturalnih razmjena i prožimanja pokazuju otvorenost kršćanstva raznim načinima prenošenja evanđeoske poruke. Stoga se među kršćanima u različitim kulturama u istome razdoblju može zamijetiti i stav opiranja likovnom prikazivanju i spremnost njegova prihvaćanja. Premda se u kršćanskim spisima susreće stanovito opiranje uvođenju ikonografskih elemenata u liturgiju, odnosno u okvir slavlja Kristova otajstva, puk koji dolazio iz poganstva nije gajio takav stav te se, unatoč aikoničkom nauku crkvenih otaca, ikonografija susreće već u najranije doba, ističe Crnčević, te posebno pojašnjava ikonografiju prvih stoljeća.
U drugom tematskom tekstu “Posijane i čuvane riječi Molitve Gospodnje. O palindromu ‘Sator arepo'” Ivan Šaško ističe kako je među “palindromima vjerojatno najpoznatiji, a za nas kršćane i iznimno važan, takozvani Palindrom Sator. Radi se o kvadratu koji sadrži dvadeset i pet polja (slučajno, ali zanimljivo: onoliko koliko ima polja u hrvatskome grbu). Na tim su poljima upisana slova koja tvore riječi: sator arepo tenet opera rotas. One se mogu čitati jednako ne samo s dviju, nego čak s četiriju strana”.
Uz četrnaestu nedjelju kroz godinu Ivan Šaško potpisuje homiletsko promišljanje “O umoru koji se liječi jarmom”, a uz petnaestu nedjelju donosi tekst “Neočekivan rod i bogata žetva”. “Blago i pismoznanci” naslov je promišljanja uz sedamnaestu nedjelju koje potpisuje Ante Vučković, dok uz osamnaestu nedjelju tekstom “Utroba, glad i Kristove ruke” promišlja Ivica Raguž.
Dodatak ovoga broja “Molitve za obiteljskim stolom” priredio je fra Ante Crnčević. Rubrika pisma čitatelja odgovara na pitanje prostorne rasporedbe slavlja euharistije kada se ona slavi u crkvi u kojoj nema prikladnoga sjedišta predsjedatelja slavlja.