Počela Katehetska jesenska škola
Foto: Matija Đudarić// Katehetska jesenska škola
Zagreb (IKA)
Dvodnevna Katehetska jesenska škola za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja o temi „Izazovi kurikulumskog pristupa – Planiranje i pripremanje nastave“ počela je u petak 20. listopada u zgradi Hrvatske biskupske konferencije (HBK) u Zagrebu.
Na početku skupa pozdrav uime predsjednika Vijeća HBK za katehizaciju i novu evangelizaciju te generalnog tajnika Hrvatske biskupske konferencije vlč. dr. Krunoslava Novaka i svoje ime uputio je predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda HBK mons. dr. Ivica Pažin.
Najavio je da će na Katehetskoj školi biti riječi o novim prijedlozima Posebnih kurikuluma za katolički vjeronauk. „Tko savlada osnove gramatike kurikuluma, koji u posljednjih nekoliko godina doživljava svoju promjenu, taj će steći predragocjeno iskustvo sigurnosti rada u često vrlo nesigurnim uvjetima i susretima s djecom i osobama s teškoćama u razvoju. (…) No, kolikogod osnove gramatike bile važne, te kolikogod nas one činile kompetentnima u nastavnim procesima, postoji jedna gramatika, koja je temelj, ali i krajnji ishod vjeroučiteljeva rada. Riječ je naravno o gramatici kršćanske ljubavi i kršćanskoga djelovanja, odnosno služenja. U tom smislu učenik nije samo osoba, koja je u središtu naše pozornosti, subjekt nastavnoga procesa, on je odgovor na – u evanđelju – postavljeno pitanje: tko je moj bližnji“, pojasnio je mons. Pažin.
Navodeći prispodobu o milosrdnom Samarijancu koju Isus zaključuje pozivom: „Idi i ti čini tako!“, mons. Pažin pozvao je vjeroučitelje da svoja postignuća i osposobljenosti, koja zadobivaju u okviru trajnoga obrazovanja, shvate i razumiju kao dio odgovora i poziva, izrečenih riječima: „Idi i ti čini tako!“ Zaključio je da je poziv vjeroučitelja „oboružati se“ onim što je potrebno, kako bi učenika uzeli pod ruku kao bližnjega.
Istaknuo je da se kurikulumsko planiranje, nastavni proces i odgojni postupak ne odvija samo u jednom smjeru: od učitelja prema učeniku, posebno ne kada je riječ o djeci i mladima s teškoćama u razvoju, „zato što su učitelji istodobno pozvani biti i učenici.“ Rekao je da oni, koji bezuvjetno ljube Boga, poput učenika s višestrukim poteškoćama, „omogućuju nam kročiti putem vjere, koja je u našem životu često samo pitanje razumijevanja i ‘oglavljenosti’.“ „Nekada mi se čini da bismo se, poput naših učenika o kojima govorimo, daleko više Bogu približili, kada bismo se ‘obezglavili’ u vjeri. Kamo sreće da je možemo iskusiti na način kako to čine oni, koji samo srcem mogu progovoriti“, zaključio je mons. Pažin.
Nakon pozdrava i uvoda u rad škole izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala je predavanje „Kurikulumsko planiranje za učenike s višestrukim teškoćama“.
Katehetsku školu organiziraju Nacionalni katehetski ured HBK i Agencija za odgoj i obrazovanje.