Vatikanska Kongregacija za nauk vjere očitovala se o cjepivima protiv COVID-19
FOTO: Vatican Media // Kongregacija za nauk vjere: Sva cjepiva koja su odobrena kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti u dobroj vjeri / Foto: Vatikan Media (sve fotografije)
Vatikan (IKA)
Na temu moralne prihvatljivosti cjepiva protiv bolesti COVID-19 koja se trenutno spominju u svijetu, u ponedjeljak 21. prosinca objavljena je izjava vatikanske Kongregacije za nauk vjere (CDF). Tekst izjave odobrio je papa Franjo 17. prosinca, a izjavu potpisuju njezin pročelnik kardinal Luis Ladaria i tajnik nadbiskup Giacomo Morandi, izvještava Vatican News.
U izjavi Kongregacija za nauk vjere daje se “zeleno svjetlo” cijepljenju protiv ove bolesti, odnosno pandemije koja je širom svijeta uzrokovala milijune smrti. Među ostalim, u tom dokumentu Kongregacije za nauk vjere navodi se da je moralno prihvatljivo primati (i) cjepiva protiv COVID-19 koja su u svojim istraživačkim i proizvodnim procesima koristila stanične linije iz tkiva dvaju fetusa pobačenih u 60-tim godinama prošlog stoljeća, poglavito ako ne postoji alternativa takvom cjepivu ili ako građani nemaju pravo izbora između drugih u moralnom i etičkom smislu prihvatljivijih cjepiva.
Kongregacija je objavila tu izjavu, bilješku, kako bi bio jasan stav Crkve oko cjepiva protiv COVID-19. Sva cjepiva koja su odobrena kao klinički sigurna i učinkovita mogu se koristiti u dobroj vjeri”, stoji u izjavi CDF-a, uz objašnjenje da “uporaba takvih cjepiva ne sačinjava formalnu suradnju s pobačajem iz kojeg su izvedene stanice koje se koriste u proizvodnji cjepiva”.
Uporaba takvih cjepiva ne sačinjava formalnu suradnju s pobačajem
Kao što je istaknuto u naputku Dignitas Personae postoje različite razine odgovornosti pri korištenju staničnih linija nedopuštenog porijekla, a “odgovornost onih koji donose odluke da one budu korištene nije ista kao i kod onih koji nemaju pravo glasa u odlučivanju”.
Temeljni razlog za ovo dopuštenje leži u činjenici što se suradnja na počinjenom zlu pobačaja od strane osoba koje primaju cjepivo smatra udaljenom, a opasnost od širenja zaraze koronavirusa velikom po živote i zdravlje ljudi.
Kongregacije je, nadalje, istaknula da dopuštenje korištenja cjepiva “ne sačinjava opravdanje, makar i neizravno, prakticiranja pobačaja i nužno pretpostavlja protivljenje njegovoj praksi od strane onih koji koriste ova cjepiva”.
Što se tiče pitanja obaveze da se cjepivo primi u izjavi je naglašeno kako “cijepljenje, kao pravilo, nije moralna dužnost, te da, stoga, ono mora biti dobrovoljno”.
Oni pak koji ne žele primiti cjepivo proizvedeno uporabom staničnih linija od pobačenih fetusa moraju “uporabom razboritih mjera i prikladnim ponašanjem učiniti sve što mogu” kako ne bi postali prijenosnici zaraze.
Osigurati dostupnost učinkovitih i moralno prihvatljivih cjepiva najsiromašnijim zemljama
Na kraju, Kongregacija je istaknula kako je moralni imperativ da farmaceutska industrija i vlade zemalja osiguraju dostupnost učinkovitih i moralno prihvatljivih cjepiva najsiromašnijim zemljama “tako da ona za njih ne budu preskupa”.
“Inače bi nedostatak cjepiva postao još jedan znak diskriminacije i nepravde koja ostavlja siromašne zemlje da žive u zdravstvenom, ekonomskom i društvenom siromaštvu”, stoji u izjavi, prenosi u ponedjeljak 21. prosinca Vatican News.