Istina je prava novost.

Pergolesijev „Stabat Mater“ izveden u župnoj crkvi Presvetog Trojstva u Novom Sarajevu

Sarajevski gradski orkestar pod dirigentskom palicom Fuada Šetića izveo je 14. ožujka Pergolesijev „Stabat Mater“ u župnoj crkvi Presvetog Trojstva u Novom Sarajevu u sklopu ciklusa „KoncertiDA“.

Bio je to šesti po redu koncert iz spomenutog ciklusa i do sada najposjećeniji. Među brojnim gostima, među ostalim, bili su: vrhbosanski nadbiskup metropolita mons. Tomo Vukšić, vrhbosanski nadbiskup u miru Vinko kard. Puljić, generalni vikar VN-a mons. Slađan Ćosić, svećenici koji djeluju na različitim službama u nadbiskupiji, ali i predstavnici javnog, kulturnog i političkog života.

Okupljene je na početku u svojstvu domaćina pozdravio najprije župnik vlč. Dražen Kustura, glasnogovornik Vrhbosanske nadbiskupije. „Iako je Pergolesivej Stabat Mater inspiriran tugom i boli koji je Blažena Djevica Marija osjećala gledajući križni put i posljednje sate života svoga sina Isusa Krista u njegovoj glazbi ne prevladava žalost nego nada. Korizma je vrijeme obilježeno intenzivnim postom, molitvom, odricanjem te razmišljanjem o Kristovoj muci, osobito kroz pobožnost puta križa. Unatoč tomu pogled vjernika ne bi se trebao zadržati na događajima Velikoga petka i Isusove smrti nego uvijek mora biti usmjeren prema nedjeljnom Uskrsnom jutru u kojemu je označena pobjeda života nad smrću te milosti nad grijehom. Stoga se nadam da će nas večerašnji koncert uvesti upravo u to veliko otajstvo“, poručio je vlč. Kustura uz riječi zahvale svima koji su pomogli u organizaciji ovoga događaja.

Nakon njega auditorij je pozdravio i vrhbosanski nadbiskup koji je, među ostalim, najprije podsjetio kako koncert svoj naziv duguje crkvenoj pjesmi koja govori o žalosnoj Gospi koja gleda kako joj ubijaju Sina. „I dok ih se često u Katoličkoj Crkvi izgovara u vrijeme pobožnosti križnoga puta tijekom korizme, one su također izraz želje da se svaki život poštuje i štiti“, rekao je nadbiskup Tomo te zahvalio organizatorima i izvođačima na ovom vjerničkom i kulturnom događaju. „Stoje i plaču i danas brojne tužne majke na raznim stranama svijeta. Stoga neka ovaj koncert, kao znak naše blizine i solidarnosti, bude molitva za njih. Neka se ugasi svaka zla nakana i zaustavi svaka zločinačka ruka! I neka sve majke budu radosne zbog života i sreće svojih sinova i kćeri!“, poručio je mons. Vukšić.

Poslije uvodnih pozdrava publika je imala prigodu uživati u izvođenju najpoznatijeg Pergolesijeva djela. Uz Sarajevski gradski orkestar kojim je dirigirao Šetić, solo dionice pjevale su Amila Rakvić, mozzosopran i Hana Salihović, sopran. Cjelokupni program snimao je javni RTV servis Bosne i Hercegovine (BHRT) te će isti biti emitiran u Velikom tjednu, a uz njih medijski pokrovitelji bili su: Katolički tjednik i Nedjelja.ba.

Puna crkva i dugotrajni aplauz koji su izvođači dobili najbolji su pokazatelji uspjelosti ovoga koncerta.

Inače, Sarajevski gradski orkestar osnovan je 2019. kao ansambl koji okuplja glazbenike iz cijele BiH, ali i susjednih zemalja, koji su svojim radom vezani za Sarajevo. Djeluje pri Udruženju za njegovanje i promociju glazbenih, likovnih i scenskih umjetnosti Artissimo, a do sada su organizirali pet cjelovečernjih koncerata i predstavili se na dva međunarodna festivala Orfej i Vareš Classic Festival.

Za kraj vrijedi spomenuti kako je sljedeći koncert iz ciklusa KoncertiDA, sedmi po redu, planiran za četvrtak, 27. travnja s početkom u 19, a na njemu će nastupiti Hor opere Narodnog pozorišta Sarajevo pod dirigentskom palicom Danijela Žontarai klavirsku pratnju Ane Petrović.