Osijek: Održana biblijska duhovna obnova „U kakvog Boga Hrvati vjeruju?
FOTO: tu djos // biblijska duhovna obnova „U kakvog Boga Hrvati vjeruju?“ u Osijeku
Osijek (IKA)
U organizaciji Ureda za biblijski pastoral Đakovačko-osječke nadbiskupije i Instituta za novu evangelizaciju „Sveti Ivan Pavao II.“ u srijedu, 20. studenoga, u pastoralnim prostorima Nadbiskupijskog vikarijata u Osijeku održana je biblijska duhovna obnova pod nazivom „U kakvog Boga Hrvati vjeruju?“.
Biblijsku duhovnu obnovu predvodio je profesor biblijskih znanosti na Katoličkom bogoslovnom fakultetu u Đakovu i povjerenik za biblijski pastoral Đakovačko-osječke nadbiskupije vlč. dr. sc. Ivan Benaković.
Na početku susreta, vlč. Benaković pozdravio je sve prisutne te predvodio uvodnu molitvu. Zatim je uslijedilo predavanje na temelju biblijskog teksta iz Prve Ivanove poslanice (1Iv 3, 1-3). Vlč. Benaković počeo je predavanje s dva pitanja koja se tiču društvenog poimanja duhovnog života te poimanja vjere i Boga. Prvo pitanje bilo je što govore ljudi kakav je Bog, a drugo pitanje što kaže Bog o samome sebi u svojoj objavi ljudima. Odgovori na ta pitanja mogu se pronaći upravo u Prvoj Ivanovoj poslanici koja govori o Božjem prilasku čovjeku, identitetu ljudi kao djece Božje, svijetu koji sam po sebi nikako ne može biti loše mjesto s obzirom da je Bog poslao svoga Sina u svijet te spoznaji Božje ljubavi. Autor teksta čitatelja najprije poziva da gleda, odnosno razmotri kolika je mjera ljubavi koja se daruje čovjeku kroz lik Isusa Krista („Gledajte koliku nam je ljubav darovao Otac…“). Tu ljubav čovjek može iskusiti jer ima identitet djeteta Božjega koji je dobio po krštenju.
Vlč. Benaković objasnio je značenje djeteta spominjući Knjigu proroka Hošee koja govori upravo o djeci, ali onoj nevjernoj (izraelskom narodu) koju Bog neprestano poziva na pokajanje i obraćenje unatoč tome što griješe i nije dosljedna njegovoj riječi. „Na takav način treba shvatiti odnos Boga i čovjeka. Čovjek je grešan, ali ako vjeruje u svoj identitet djeteta Božjega onda je sposoban iskusiti neizmjernu ljubav Božju koju nam pokazuje u intimnom duhovnom odnosu s njim. Boga ne možemo vidjeti, ali ga možemo doživjeti, bilo to u direktnom razgovoru kroz molitvu i sabranost ili kroz druge ljude oko nas koji su ispunjeni Božjim Duhom. Oni su svjetlo ovoga svijeta i prenositelji vjere koji donose prijeko potrebnu radost među ljude. Njihovo „svjetlo“ potječe od duboke nade i povjerenja u Boga te vjere da jedino On daje smisao našem životu“, kazao je vlč. Benaković.
Naglasio je potom da je svatko od njih po krštenju dobio priliku kroz život odgovoriti na njegovu ljubav. „Bog nam je ponudio da ga nasljedujemo, daje nam slobodu da odaberemo hoćemo li odgovoriti na njegov poziv ljubavi ili ćemo uzaludno tragati za nekim drugim smislom života. Ako odlučimo odgovoriti na taj poziv, pristajemo na logiku Kristova života koja podrazumijeva križ i patnju. Tek kada prihvatimo vlastite križeve, vidjet ćemo Krista kakav on uistinu jest – na sebe je uzeo sve naše grijehe i dragovoljno se predao za naše spasenje iz ljubavi. Kristova krv prolivena je za svakog čovjeka, ona nas čisti i čini sličnim Kristu. Upravo po Njegovoj krvi brišu nam se grijesi u sakramentu ispovijedi. Jedino iskrena i čista ispovijed može očistiti naše duše kako bismo jednom mogli gledati Božje lice u vječnosti. Čista duša koja svu svoju nadu polaže u Spasitelja, mirna je dok se susreće s različitim poteškoćama ovoga svijeta jer je iskusila oproštenje grijeha, svjesna je svoje malenosti te po otajstvu Božje ljubavi gorljivo čezne za susretom s Kristom u Nebeskom kraljevstvu“, rekao je.
Na kraju susreta, sudionici su dobili priliku za postavljanje pitanja i podjelu osobnih iskustava vezanih uz predavanje. Potom je profesor Benaković predvodio završnu molitvu te na sve prisutne zazvao Božji blagoslov. Taj susret organiziran je za vjernike Osječkog istočnog i zapadnog dekanate te za vjernike Baranjskog i Čepinskog dekanata u Đakovačko-osječke nadbiskupije. Susreti su inače namijenjeni svima koji žele naučiti kako čitati i razumjeti Bibliju te po njoj izgrađivati zrelu vjerničku prasku.