Prodaja Biblija u SAD-u dosegnula povijesni rekord
Foto: Cathopic
SAD (IKA)
Prema podacima tvrtke Circana, prodaja Biblija u SAD-u u 2025. godini porasla je za 11 posto u odnosu na 2024., što ovu godinu čini rekordnom u povijesti po broju prodanih primjeraka. Više od 18 milijuna Biblija već je prodano, uključujući 2,4 milijuna primjeraka samo u rujnu, izvijestio je 28. studenog Zenit.
Analitičari navode da je dio rasta prodaje povezan s nedavnom smrću kršćanskog aktivista Charlieja Kirka, što je potaknulo obnovljeni interes među njegovim pratiteljima. Brenna Connor, analitičarka u Circani, smatra da se radi o višegodišnjem trendu koji traje od 2021. godine i ne pokazuje znakove usporavanja.
Najprodavanije izdanje je povoljna verzija English Standard Version, namijenjena svakodnevnim čitateljima, dok se među djecom i dalje traže prilagođena izdanja te specijalizirane Biblije, poput „She Reads Truth“ (Ona čita Istinu) za žene. Neki kupci biraju Biblije prema estetskoj vrijednosti, primjerice ružičasta Biblija velikog formata s darovnim izdanjem King James, dok drugi prate kulturne trendove; patriotski motivirane Biblije koje je promovirao bivši predsjednik Donald Trump zaradile su više od milijun dolara autorskih naknada.
Mnogi stručnjaci smatraju da su turbulentna vremena; pandemija, političke podjele i ekonomska nesigurnost, potaknula Amerikance da traže stabilnost u Bibliji. U knjižari Christian Connection u Illinoisu vlasnica Kelli Malm bilježi porast prodaje, posebno izdanja New Living Translation povezana s digitalnom aplikacijom, što privlači mlađe kršćane i nove čitatelje.
Promjene se vide i u demografiji kupaca: dok su stariji vjernici i dalje većina, sve više trideset i četrdesetogodišnjaka kupuje Biblije, često navodeći da ponovno otkrivaju vjeru koju su ranije napustili. Mladi poput studenta tvrde da im papirnato izdanje omogućuje koncentraciju i dublje proučavanje, dok digitalne verzije često ometaju.
Izdavači se prilagođavaju različitim potrebama čitatelja. Tyndale House i HarperCollins Christian Publishing nude stotine izdanja u različitim formatima i bojama, kako bi svatko pronašao Bibliju koja odgovara njegovim navikama i identitetu. Dugovječne Biblije, poput NIV Study Bible, ponovno bilježe rast prodaje, a posebno su tražena izdanja za djecu i generaciju Z, poput „The Jesus Bible“.
Unatoč porastu prodaje, vjerska slika u SAD-u ostaje složena. Prema izvješću American Bible Society, oko 41 posto Amerikanaca čita Bibliju barem tri puta godišnje izvan crkvenih službi, dok manje od petine pokazuje duboko uključivanje u proučavanje Pisma. Istraživanja Gallupa pokazuju da manje od polovice Amerikanaca danas smatra religiju važnom u svakodnevnom životu.
Jennifer Holloran, predsjednica American Bible Society, smatra da trenutna situacija zahtijeva pastoralnu pratnju: milijuni novih ili povratničkih čitatelja trebaju vodstvo kako bi razumjeli Pismo i primijenili ga u životu.