Istina je prava novost.

Uskrsni broj „Brata Franje"

Zagreb, (IKA) – Uvodeći u uskrsni broj lista franjevačkih zajednica „Brata Franje” fra Nikola Vukoja, OFM poručuje „u pripremanju za slavlje i proživljavanje pashalnih otajstava ove godine, potaknut i pomalo opterećen klonulošću i gotovo beznađem i u našem hrvatskom narodu, pa čak i u nama kršćanima, osobito sam razmišljao i molio za duh nade i za radost Evanđelja jer Uskrs jest događaj i blagdan istinske nade za sve”. U uvodniku pak urednica Antica-Nada Ćelupić, OFS podsjeća na čvrstu vjeru sv. Franje u uskrslog Isusa nazočnog u euharistiji.
Rubrika „franjevački mistici” predstavlja Ruđera iz Provanse. U kršćanskom pogledu na dostojanstvo čovjeka, fra Tomislav Smiljanić, OFM ukazuje na „Dignitas personae” najnoviji dokument i smjernice Učiteljstva o bioetičkim pitanjima jer se ona izmjenjuju ubrzanim ritmom i zahtijevaju uvijek novo promišljanje; naime problemi i pitanja na ovom području mijenjaju se strelovitom brzinom zbog nevjerojatnog napretka medicine i tehničkih znanosti, ali često bez moralno-etičkih zahtjeva koji su na nekim područjima biotehničke znanosti sasvim irelevantni. Crkva budnim okom bdije nad ovim problemima kako bi što vjernije ispunjavala svoje poslanje i zadaću u poštivanju, obrani i zaštiti ljudskog života i dostojanstva ljudske osobe.
Pišući o evanđeoskim savjetima u Bibliji, fra Darko Tepert, OFM posebno ukazuje na siromaštvo „kao nevolju i kao povlasticu”. Analizirajući svetopisamske tekstove autor ističe da „u zakonskoj i proročkoj književnosti siromaštvo zadržava važnu ulogu, a
tekstovi nam vrlo plastično predstavljaju teške životne uvjete koji su vladali u narodu. Siromasi su potlačeni i izrabljivani. To je ono protiv čega proroci naročito dižu glas. Za Psalme posebna je uloga Boga koji je zaštitnik siromaha, a siromasi u njemu mogu naći svoju utjehu, utočište, sigurnost i izbavljenje. Mudrosna književnost više se bavi uzrocima siromaštva i gleda kako ih izbjeći te za to daje savjete”. Siromaštvo je i tema rubrike „franjevačka duhovnost” u kojoj fra Marinko Pejić, OFM potpisuje tekst „Franjevačko siromaštvo –odricanje od logike moći”.
Fra Nikola Vukoja, OFM u tekstu „Križevna i pashalna dimenzija življenja sv. Franje” podsjeća, kako je sv. Franjo osobitom Božjom milošću bio obilježen svetim ranama Kristovim, ali „čini se da nas to dovoljno ne izaziva i ne poziva da otkrijemo kako je sam Franjo u tome sudjelovao. Očito je da je to dar Božji, ali sveci nam jasno svjedoče da nema gotovih Božjih darova, da je svakom daru Božjemu potreban i ljudski mar, naša ljudska suradnja da bi Božji darovi u nama zaživjeli i donijeli svoje plodove. Bog je veliki suradnik
i visoko cijeni svaku suradnju nas ljudi, raduje se kad i mi sudjelujemo u djelima njegove ljubavi.”
Iz Klarine baštine, klarisa s. M. Tarzicija Čičmak ukazuje na Pravilo sv. Klare kao zakonik o „načinu svetoga jedinstva” i „najuzvišenijeg siromaštva” koji je nadahnut riječima i spisima svetoga Franje. „Način svetoga jedinstva, to jest život bratske zajednice, ima svoj izvor
i ujedno svoj najkonkretniji plod u ‘jedinstvu duha’.”
Ovaj broj donosi i više meditativnih tekstova koje potpisuju članovi OFS-a Claudia Kirasić, Stjepan Lice, Štefica Šimunić, Ružica Lice i Renato Matić.
Pred čitatelje se kao uzor stavlja časna službenica Božja Marthe Robin (1902.-1981.).