„Vrednovanje i aktivno učenje u nastavi vjeronauka“
FOTO: Tiskovni ured Đakovačko-osječke nadbiskupije // stručni skup za vjeroučitelje mentore i savjetnike - voditelje pedagoških radionica
Osijek (IKA/TU)
U OŠ Vladimira Becića u Osijeku 6. rujna održan je stručni skup za vjeroučitelje mentore i savjetnike - voditelje pedagoških radionica na prvom Županijskom stručnom vijeću Đakovačko-osječke metropolije.
Tema skupa bila je „Vrednovanje i aktivno učenje u nastavi vjeronauka“, a održan je u organizaciji Katehetskog ureda Đakovačko-osječke nadbiskupije, Katehetskog ureda Požeške nadbiskupije i Agencije za odgoj i obrazovanje, podružnica Osijek.
Mentore i savjetnike pozdravila je predstojnica Katehetskog ureda dr. Teuta Rezo te predala riječ pozdrava ravnateljici škole prof. Tatjani Kristek, koja se s nekoliko riječi obratila skupu, poželjevši svima dobrodošlicu i uspješan rad. Zatim se skupu obratila viša savjetnica za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje, podružnica Osijek, Ankica Mlinarić, dipl. teol. koja je uvela u dnevni red skupa, predstavljajući predavače. Uslijedila je molitva koju je predvodio vjeroučitelj Dalibor Velički.
Prvu pedagošku radionicu o temi Suvremeni školski kurikulum i ishodi učenja u nastavi vjeronauka predvodio je izv. prof. dr. Goran Livazović s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Dr. Livazović posebnu je važnost posvetio formiranju ishoda u nastavi vjeronauka, od njihove najniže do najviše razine, njihovoj strukturi, očekivanjima, provjeri. Istaknuo je da je potrebno svake godine ishode revidirati i prilagođavati novim učenicima i okolnostima.
Strategije aktivnoga učenja u nastavi vjeronauka bila je tema sljedeće radionice koju je predvodila dr. Senka Gazibara s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku. Posebno je istaknula elemente aktivnog učenja, koristeći radioničke metode – Radionicu budućnosti, Debrifing-ispitivanje, Priču… Također je predložila upotrebu različitih strategija aktivnog učenja u nastavi vjeronauka.
Potom je vjeroučiteljica i mentorica u zvanju Jasmina Rašković govorila o temi Duhovno-pedagoški pristup vrednovanju, primjeri dobre prakse. Vjeroučiteljica radi u OŠ Franje Krežme u Osijeku, i na zanimljiv je način donijela svoja iskustava u poučavanju vjeronauka, te posebno naglasila da sve treba započinjati i završavati s ljubavlju – jer, kako je rekla – „ako s ljubavlju pristupamo svojim učenicima, da uspjeh neće izostati“.
Uslijedilo je interaktivno predavanje Vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje, vrednovanje naučenoga – podsjetnik za frontalnu provedbu koje je održala vjeroučiteljica, savjetnica u zvanju Ana Volf. Vjeroučiteljica Volf još je jednom pojasnila razliku u ova tri oblika vrednovanja i naglasila važnost vrednovanja na svakom školskom satu.
Prije završetka skupa, uslijedio je konkretan dogovor za realizaciju samih radionica na 1. županijskom stručnom vijeću Đakovačko-osječke metropolije u jesen 2019. Potvrđeni su unaprijed dogovoreni timovi te sama koordinacija i izvedba istih.