Budi dio naše mreže
Izbornik

Biskup Palić susreo se s čitateljima austrijskog katoličkog tjednika

Mostar (IKA)

Mostarsko-duvanjski biskup i apostolski upravitelj trebinjsko-mrkanski Petar Palić susreo se u četvrtak, 24. kolovoza, na blagdan sv. Bartolomeja apostola, s vjernicima – čitateljima katoličkih novina „Sonntagsblatt für Steiermark“ koji su za ovogodišnje putovanje izabrali zemlje „Zapadnog Balkana“, objavljeno je na stranici biskupija-mostar.ba.

Na putovanju su posjetili Srbiju, Sjevernu Makedoniju, Albaniju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu te u Hrvatskoj grad Dubrovnik.

U sklopu posjeta Mostaru najprije su u mostarskoj katedrali slavili euharistijsko slavlje, koje je predvodio biskup Palić, uz sudjelovanje biskupa biskupije Graz-Seckau (Austrija) Wilhelma Krautwaschla, studentskog kapelana na Sveučilištima u Grazu i duhovnog pratitelja ovoga putovanja vlč. Aloisa Kölbla i don Domagoja Markića, svećenika Mostarsko-duvanjske biskupije na poslijediplomskom studiju u Rimu. Biskup Palić je na početku pozdravio sve nazočne na čelu s biskupom Krautwaschlom i izrazio radost što u katedrali Marije Majke Crkve može zajedno s njima slaviti euharistiju na blagdan sv. Bartola apostola. Svi su nazočni aktivno sudjelovali u slavlju pjesmom i u službi Riječi.

Govoreći u homiliji o Bartolomeju – Natanaelu, biskup Palić rekao je da Ivanovo evanđelje opisuje Natanaela kao „tražitelja“, koji poput Nikodema i njegova razgovora s Isusom također fascinira. I Natanael i Nikodem su učeni i vjerni Židovi, a obojica se muče s razumijevanjem osobe Mesije u Zakonu i Prorocima. To je vidljivo iz Natanaelova pitanja: „Iz Nazareta da može biti što dobro?“ Jer, Nazaret je u to vrijeme bio rimski garnizon i Židovi su ga promatrali podozrivo. Upravo ta asocijacija Mesije i podozrivosti bio je početak Natanelova puta obraćenja, rekao je biskup Palić. Dijalog između Isusa i Natanaela upućuje na Natanaelovo podrijetlo „neprevarljivog Izraelca“, potomka Jakovova, koji je poznat i kao Izrael. Poznato je iz svetopisamskih tekstova da je Jakov svoje prvorodstvo nasuprot Ezavu stekao prijevarom. I to je ono s čime se Natanael bori, odnosno kako se Božja spasenjska povijest može postići i dogoditi prijevarom? Kao što je poznato, kroz Isusovu se genealogiju provlače neke moralno sumnjive okolnosti i osobe: Tamarin incest, Rahabino bludništvo i naravno odnos Davida i Bat Šebe. Za Natanaela je bilo teško prihvatiti da se Bog i takvim ljudima služi da bi ostvario svoj plan, naglasio je biskup Palić. Biskup je, također, naglasio da „svi mi u svojoj borbi za istinu i integritet možemo učiti od Natanaela.“ On je ukorijenjen u svoju tradiciju i kulturu, ali kad susreće Isusa on je pozvan i izazvan „prerasti“ ono u čemu je odgojen. Treba poći korak dalje i biva doveden do veće i dublje vjere. Stara uvjerenja zamijenila su nove spoznaje Mesije i njegova djelovanja.

„Vi ste ovih dana na svom putovanju posjetili razna mjesta i ljude, upoznali ste drugačije svjetove i religije. Da, Bog se služi mnogima i različitima da bi ispunio svoj plan spasenja. Ratovi i neprijateljstva na ovim područjima su uvijek nove životne lekcije, ali čini se da mi ljudi iz tih lekcija teško i slabo učimo“, kazao je biskup Palić. Pozvao je sve nazočne da budu otvoreni djelovanju Duha Božjega i da napuste svoje predrasude i prihvate slobodno Božje djelovanje „koje i nas čini sredstvima da bi i po nama Božja ljubav i milosrđe strujali ovim svijetom.“

Nakon euharistijskog slavlja biskup Palić se u Biskupijskom centru s posjetiteljima zadržao u razgovoru o različitim temama iz društveno-političkog i vjerskog života u Mostarsko-duvanjskoj i Trebinjsko-mrkanskoj biskupiji.

Na kraju susreta biskupu Paliću i suradnicima na srdačnoj gostoljubivosti zahvalili su biskup Wilhelm Krautwaschl i uime tjednika „Sontagsblatt“ organizator putovanja Heinz Finster.