Istina je prava novost.

Biskup Palić u Bijelom Polju predslavio misu i održao predavanje za bračne parove

Mostarsko-duvanjski biskup Petar Palić je na Prvu korizmenu nedjelju, 9. ožujka predslavio pučku misu u Bijelom Polju u Bosni i Hercegovini, a potom održao u crkvi predavanje za 50 bračnih parova, izvijestila je Župa Potoci - Bijelo Polje.

Uz biskupa su koncelebrirali župnik don Rajko Marković i don Antonio Zirdum, biskupov tajnik.

Na početku homilije biskup Palić je rekao da na euharistijskim slavljima čitamo odnosno slušamo Božju riječ kako bismo bolje razumjeli samo vrijeme korizme, ali pokušavamo otkriti i putokaz za svoj vjernički život. Korizma je razdoblje koje prethodi Uskrsu, ali postoji razlika u tome kako je doživljavamo. Za neke može biti vrijeme kao i svako drugo ili može biti trenutak milosti što nas istinski priprema da ponovno proživimo uskrsnuće Isusa Krista, a time i svoje osobno uskrsnuće.

Govoreći o biblijskim čitanjima biskup Palić je rekao da iz knjige Ponovljenog zakona izvodimo poveznicu prema našem Uskrsu: sjećati se naše prošlosti i naše povijesti, kao što Mojsije podsjeća narod Izraela. Povijest naroda ne može se izbrisati, već samo poštivati i oslobađati od bilo kakvog političkog, kulturnog ili vjerskog iskorištavanja. Sveti Pavao u poslanici kršćanima Rima potiče vjernike da budu jaki u vjeri, iako su, kao i mnogi kršćani našeg vremena, izloženi nasilju, ubijanju, fizičkom i moralnom uništenju.

Govoreći o evanđeoskom izvješću o Isusovoj kušnji, biskup Palić je rekao da Isus Božjom riječju odgovara na tri velike kušnje koje izražavaju svu tajnu i slabost života svakog čovjeka: kušnja materijalnih stvari, kušnja prestiža i moći i kušnja praznovjerja, odnosno neispravnog i nepravednog odnosa s Gospodinom.

Govoreći o kušnji materijalnih stvari biskup je rekao da smo i mi često u iskušenju graditi svoj život samo na materijalnim stvarima, na hrani, odjeći, poslu, novcu i svemu ostalom što želimo. To nisu stvari koje izgrađuju, koje život hrane smislom. Riječ Božja i njegova istina naše su svjetlo, naša snaga.

Isusov odgovor na drugu kušnju, kušnju prestiža i moći, da se samo Bogu treba klanjati i njemu jedinome služiti, doziva svima nama u svijest pitanje: tko je velik u mome životu, ja ili On? Što je važno: moj život, u mojoj sebičnosti, u mojoj zatvorenosti ili Bog prisutan u svoj braći? Jer gdje je brat kojeg nastojim voljeti, gdje su ljudi u potrebi, tu je i Bog, kazao je biskup.

Govoreći o posljednjoj kušnji, praznovjerja, biskup Palić je podsjetio na riječi pape Franje da se ova kušnja očituje zapravo u iskorištavanju Boga u svoju korist, a to nije pravi odnos s Bogom. Pravi odnos s Bogom je onaj kojemu nas Isus uči posebno kad dođe trenutak najveće kušnje u Maslinskom vrtu: „Oče, otkloni ovaj kalež od mene…“ Molim te, vapijem ti, oslobodi me od ovog problema, od ove patnje, „ali ne moja volja, nego tvoja volja neka bude“.

Želimo živjeti ovaj dan na početku korizme s ljubavlju prema Bogu i dubokom ljubavlju prema bližnjemu, dubokom solidarnošću srca, molitve i našeg života, sa svom braćom i sestrama u potrebi, zaključio je svoju propovijed biskup Petar.

Nakon i biskupovog blagoslova u crkvi su ostali bračni parovi koje je župnik pozvao nedjelju prije da se okupe na korizmeno predavanje koje će im imati biskup. Odazvalo se pedesetak parova, od 5. do 55. godina bračnog života.

U svom promišljanju biskup je govorio o molitvi, kao važnom činu i znaku ovog korizmenog vremena, ali i uopće kršćanskog života. Naglasio je kako je iskustvo molitve duhovno iskustvo koje dolazi od Duha Svetoga koji je pravi učitelj i animator molitve.

Biskup je, među ostalim, u svom razmišljanju progovorio i o važnosti zajedničke molitve, kako obiteljske, tako i one molitve u zajednici vjernika. Molitva je osobno iskustvo ako uključuje našu savjest i slobodu, ali ona je u isto vrijeme i iskustvo zajednice. Kršćanska molitva mora biti i dio Crkve, nadahnuta životom Crkve, liturgije i nadasve Euharistije, naglasio je biskup.

U društvu u kojemu živimo gdje nema baš sluha za molitvu i gdje postoji puno toga što otežava molitvu, važno je ostati ustrajan u molitvi. Molitva mijenja ljude. Molitva nas treba promijeniti da shvatimo da ne treba željeti nešto mijenjati neizbježno, nego da možemo pogledati stvarnosti u oči i prepoznati svoju nemoć u odnosu na nju i izraziti svoje povjerenje u Boga.

Kršćanin u neprestanoj molitvi postaje drukčiji, ta se molitva reflektira na njegov život i mijenja ga, okreće ga prema Bogu, rekao je biskup Petar Palić i poželio okupljenima da ovo korizmeno vrijeme provedu upravo vježbajući se u molitvi i pobožnosti, postu i djelima ljubavi.