Biskup Šaško: "Bilo bi dolično da blaženi Stepinac bude oslonac vrijednosnoga sustava našega hrvatskoga društva!"
Biskup Ivan Šaško
Zagreb (IKA)
Trećega i posljednjeg dana trodnevnice kojom se Zagrebačka nadbiskupija pripravljala za Stepinčevo, euharistijsko slavlje u župi sv. pape lvana XXIII. u zagrebačkoj Dubravi 9. veljače predvodio je zagrebački pomoćni biskup Ivan Šaško.
U homiliji je upozorio da svaki totalitarizam – a blaženik se susretao s tri različite vrste – u svojoj biti nosi neprihvaćanje Boga, a time ni čovjeka kao njegove slike: “To povlači razne posljedice u odnosu prema otajstvu života, u našim odnosima prema bližnjima i stvorenom svijetu te – što je najvažnije – prema vječnosti.”
Propovjednik je dodao da je Stepinac “više puta sažimao stavove Crkve, govoreći da ne može priznati sistem koji ‘seljaku otima zemlju, obrtniku kućicu, radniku i čovjeku općenito njegovu dušu, koji bi negirao obitelj i Stvoritelja svijeta, a ispovijedanje vjere u Boga sveo u četiri zida’.”
Tumačeći izraz “fake news” u kontekstu promicanja neistina o Stepinčevom životu, biskup Šaško je naglasio da se zapravo radi o laži oblikovanoj s određenom svrhom: “A to čine ideologije na putu prema totalitarizmu ili u njegovoj zaštiti. Smijemo je zvati programiranom laži ili projektom laži, onako kako je Blaženik definirao komunizam – utjelovljena laž”, upozorio je mons. Šaško.
“Bilo bi sasvim dolično da blaženi Alojzije Stepinac bude čvrsti oslonac vrijednosnoga sustava našega hrvatskoga društva, da se njegove riječi i njegov život nađu široko zastupljeni u odgoju i obrazovanju djece i mladih; njemu nije tek mjesto u udžbenicima, nego je on sam ‘udžbenik življenja'”, naglasio je propovjednik.
Pozvao je na prihvaćanje Stepinca, iako je zahtjevno to činiti u onome što on uistinu jest: “Prihvatiti Stepinca znači prihvatiti poštivanje otajstva Stvaranja i otajstva ljudskoga života od začeća; to znači poštivati Gospodina u slobodi savjesti, u zauzetosti za bližnje, u govoru koji ne sadrži psovku, u obitelji i braku muškarca i žene, u danu Gospodnjem, u donošenju zakona koji teže pravednosti, koji cijene radnika i njegov rad; u građenju kulture koja čezne i koja se raduje dobroti i ljepoti…”
Dodao je da “prihvatiti Stepinca znači prihvatiti načelo istinitosti o našoj prošlosti, načelo po kojemu treba provjeriti neodržive naplavine komunističke historiografije koje su zatrovale i još uvijek truju i mute pogled prema budućnosti.”
“Prihvatiti Stepinca znači”, poručio je nadalje biskup Šaško, “prepoznati ideologije prema kojima treba zanijekati narav i odrednice ljudskosti; dati ih na izbor; ideologije koje uvijek žele ‘preodgajati čovjeka’, izlažući ga prohtjevima trenutnih moćnika. Sve ideologije totalitarizma, kako one s kojima se susretao blaženi Alojzije, tako i nove, koje su dobile drukčija, naizgled učenija, znanstvenija, humanija i naprednija imena, u dubokoj su suprotnosti s biblijskom istinom i lako ih je prepoznati, osobito ako ih se osvijetli svjetlom evanđelja”, zaključio je biskup Šaško.
Na sam spomendan bl. Alojzija Stepinca, 10. veljače, središnje euharistijsko slavlje u 17 sati ispred potresom ranjene zagrebačke prvostolnice predvodit će Stepinčev nasljednik na stolici zagrebačkih nadbiskupa, kardinal Josip Bozanić.