Blagoslov zastave i novog grba Svetišta sv. Šimuna u Zadru
FOTO: Svetište sv. Šimuna //
Zadar (IKA)
Na koncu hodočasničke sezone u Svetištu sv. Šimuna u Zadru u petak 18. listopada blagoslovljen je novi grb i zastava koja predstavlja otajstvo prisutnosti tog velikog svetca i zaštitnika grada Zadra. Grb je osmislio i izradio preč. mr. Tomislav Hačko, liturgičar i svećenik Zagrebačke nadbiskupije.
U prigodi blagoslova vlč. Hačko je istaknuo: „Kako je sve u ovom svetištu usmjereno prema svetome Šimi i njegovom sarkofagu koji čuva njegovo tijelo, tako smo se i kod izrade zastave i grba vodili upravo tom činjenicom. Zanimljivo je onda u ovom kontekstu spomenuti kako Rječnik hrvatskoga jezika zastavu definirati kao ‘platnenu površinu simboličkog značenja, platno određenih kombinacija boja i znakova, predviđeno da se pričvrsti na stijeg; barjak’. I dok ćemo pod ovom bijelom zastavom puno puta ili nastupati ili ploviti ili ćemo ju visoko dizati, ona će kao takva uvijek biti znak mira, ali i predaje. No, ne predaje koja bi označavala poraz, već pripadnost Gospodinu u kojem u konačnici prepoznajemo mir, spasenje i svjetlost na prosvjetljenje naroda (usp. Lk 2,29-32).“
U izradi grba preč. Hačko se nadahnuo životom sv. Šimuna kao i simbolima koji su prisutni na sarkofagu u kojem u se tijelo sv. Šimuna nalazi. „Događaj je to koji je i prikazan u središtu grba, a motiv je preuzet sa škrinje svetoga Šime. Također, isti motiv, ali i gotovo isti oblik štita nalazimo na medaljonu koji je otisnut na jednom Rimskom misalu koji je tiskan u Zadarskoj biskupijskoj tiskari 1858. godine. Crvena podloga štita označava Boga koji je ljubav, ali i ljubavi koja se daje do kraja. Nju pak na poseban način prepoznajemo u Isusu Kristu. Isto tako, crvena boja, kao i šestokraka zvijezda u podnožju štita preuzeti su s platna kojim se pokriva tijelo svetoga Šime. Na vrhu štita prikaz je dviju maslinovih grančica koje osim mira označavaju blagoslov i bogatstvo čovjeka koji se boji Gospodina (usp. Ps 128,3-4). Između dvije maslinove grančice prikaz je starozavjetne velikosvećničke kape (mitre) kojom se ukrašavalo i tijelo svetoga Šime, našeg nebeskog zaštitnika“, protumačio je grb i njegovu simboliku preč. Hačko.
I na ovaj način identitet i vidljivost Svetišta sv. Šime poziva i pod simbolom grba potiče sve da se utječu pod zagovor ovog velikog svetca i zaštitnika sviju koji traže zagovor kod Gospodina. Imajući uvijek u svijesti da su ruke starca Šimuna imale milost primiti malog Isusa i u njemu prepoznati Mesiju.