Caritas Dubrovačke biskupije sudjelovao na prvoj hrvatskoj fundraising edukaciji
FOTO: Angelina Tadić // Prva fundraising edukacija
Dubrovnik (IKA)
Caritas Dubrovačke biskupije sudjelovao je na prvoj hrvatskoj fundraising edukaciji, organiziranoj u sklopu projekta Žuta točka Hrvatske zajednice županija kao i na prvom fundraising pitchu u Zagrebu.
U četvrtak, 3. ožujka Tereza Buconić iz biskupijskog Caritasa je predstavila fundraising plan ”Nahrani ljubavlju”. U projektu edukacije od 19. siječnja do 17. veljače sudjelovale su 22 neprofitne udruge iz gotovo svih hrvatskih županija, a sudionici su prošli pet edukacijskih modula, ključnih za uspješan fundraising i upravljanje neprofitnom organizacijom. Nakon tih pet tjedana intenzivnog online druženja susret u Zagrebu bio je prigoda za upoznavanje uživo i razmjenu ideja za boljitak lokalnih sredina.
Svoje sudjelovanje na ovoj edukaciji biskupijski Caritas ostvario je sudjelovanjem na natječaju na kojem se predstavio video uratkom. Caritas već koristi elemente prikupljanja sredstava fundraisingom, za što je dokaz i aktualni izazov na platformi Čini pravu stvar ”Serviram as za novi start”.
Cijeli projekt je pokrenula certificirana fundraising savjetnica s dugogodišnjim iskustvom rada u neprofitnom sektoru Mladenka Majerić, a podržale su ga Hrvatska zajednica županija i Zaklada Konrad Adenauer.
Kako organizatori ističu, iako su hrvatski građani poznati po nesebičnom davanju i pomoći za potrebe u zajednici, a poslovni sektor sve veći naglasak stavlja na društvenu odgovornost, domaće neprofitne udruge svega 4 posto sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, i manje od 10% od tvrtki koje posluju u Hrvatskoj. Prema istraživanju World Giving Index-a, u 2020. godini oko tri milijarde ljudi u svijetu novčanim je sredstvima pomoglo nekome koga uopće ne poznaje, a u istoj godini – usprkos pandemiji ili upravo zbog nje, 31 posto ljudi doniralo je više nego u ukupno pet godina prije pandemije.
Glavni razlozi za relativno nisku razinu donacijske kulture u nas je nedostatnost edukacija udruga o fundraisingu i iskustva u provedbi donacijskih kampanja, zaključuju organizatori. U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugotrajnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti. U konačnici, građani i tvrtke prema svojim mogućnostima kontinuirano podupiru one organizacije koje prepoznaju kao važne subjekte u rješavanju potreba u zajednici.