Istina je prava novost.

Dan vojne kapelanije „Sveti anđeli čuvari“

U vojarni 110. brigade HV u Kamenskom u Karlovcu u utorak, 4. listopada proslavljen je Dan vojne kapelanije „Sveti anđeli čuvari“ i Dan roda inženjerije i inženjerijske pukovnije, izvijestio je Vojni ordinarijat na svojoj službenoj stranici.

Na svečanom postrojavanju nazočili su zapovjednik Hrvatske kopnene vojske general-pukovnik Boris Šerić, vojni ordinarij u RH Jure Bogdan, zapovjednik Zapovjedno operativnog središta Glavnog stožera OS RH brigadni general Ivan Turkalj, županica Karlovačke županije Martina Furdek-Hajdin, gradonačelnik Karlovca Damir Mandić, izaslanik načelnika Policijske uprave karlovačke i izaslanici zapovjednika postrojbi Hrvatske kopnene vojske.

Misno slavlje predvodio je vojni biskup uz vojnog kapelana u Kamenskom i Karlovcu vlč. Ivana Blaževca, dekana Karlovačkog vojnog dekanata vlč. Josipa Šimatovića, dekana Osječkog vojnog dekanata vlč. Vladislava Manduru, svećenike karlovačkih župa predvođene karlovačkim dekanom preč. Draženom Karačićem i druge vojne i policijske kapelane. Na početku propovijedi biskup je svim okupljenima čestitao blagdan svetih anđela čuvara: „Blagdan anđela čuvara posebice je drag svima onima koji se s radošću sjećaju svoga djetinjstva i uspavanki koje su im njihove majke i bake, očevi i djedovi kazivali prije sna, a redovito bi završavale molitvom anđelu čuvaru. Spomendan svetih anđela čuvara ustanovio je papa Klement X. 1670. godine. Kada govorimo o anđelima, možda nam dođe prva misao: anđeli s baroknih slika – oni mali, pomalo zaigrani, anđelčići. Takvi nam anđeli možda mogu poslužiti kao simpatičan detalj na božićnim čestitkama ili ukrasnom papiru, ali – vjerovati u anđele, u suvremenom znanstvenom svijetu, čini nam se ponekad i upitnim. No ipak, nekidašnjim blagdanom sv. Mihovila, Rafaela i Gabrijela i današnjim blagdanom anđela čuvara, dovodimo u vezu anđele s izrazito odraslim i zrelim osobama, s vojskom i policijom. Dakako, da pri tome ne mislimo na barokne anđelčiće, nego na prave anđele o kojima svjedoči Božja objava, Biblija. Vjerovanje u anđele spada u poklad naše kršćanske vjere.“

Biskup Bogdan zatim je govorio o ulozi anđela u Svetome pismu: „Stari zavjet izvješćuje puno puta o anđelima, o njihovome djelovanju. Anđeo Gospodnji, Anđeo Jahvin je dominantna figura u Starome zavjetu. Tamo nailazimo i na izvješće o padu – grijehu anđela, o Sotoni i njegovim saveznicima. Svijet anđela u Isusovome životu ima posebno mjesto. Evanđelisti ponekad govore o njegovoj živoj komunikaciji s anđelima. Anđeli su duhovna, inteligentna, slobodna, stvarna i djelatna bića. Iako bdiju nad ljudima oni gledaju Božje lice. Njihov život izmiče tjelesnim tegobama. Mada ne znaju dan posljednjeg suda oni će mu biti izvršitelji. Već sada su dionici Božje radosti zbog obraćenja grešnika. Anđeli u božićnoj noći navješćuju pastirima Isusovo rođenje. Anđeo se u snu ukazuje Josipu i sugerira mu da s Marijom i djetetom bježi u Egipat jer je Herodova krvava ruka naumila smaknuti Isusa. Nakon Isusovih kušnji u pustinji gdje je proboravio 40 dana pobjedivši sve izazove i napasti, anđeli mu služe i klanjaju mu se. Anđeo javlja i obzanjuje ženama da je Isus uskrsnuo.“

U Tradiciji Crkve, istina vjere o postojanju anđela istaknuta je više puta: „U Nicejskome simbolu vjere – Vjerovanju, u Carigradskome simbolu vjere (Vjerovanju), na IV. lateranskome saboru (1215.) i na Prvome vatikanskome saboru (1869.-1870.). Mnoštvo je crkvenih otaca iz ranoga kršćanstva – i teologa sve do naših dana proučavalo njihovo postojanje, narav i duhovnost anđela, volju, inteligenciju, ulogu, uzdignuće i pad anđela.“

Biskup je naglasio kako riječ anđeo ne označava narav anđela, nego njegovu službu: Anđeli su Božji glasnici, što je i značenje njihovoga imena: riječ anđeo dolazi od grčke riječi angelos – glasnik, vjesnik. Oni su Božja stvorenja kao i mi, ali nemaju tijela, nego su čisto duhovna bića, imaju svoju osobnost, razum i volju. Biblija govori o anđelima kao impozantnim pojavama. Na prvi pogled anđeli ulijevaju strah i zbunjuju čovjeka, pa zato svoju poruku uvijek započinju riječima „Ne boj se!“. Bog šalje anđele kako bi prenijeli Njegovu riječ, hrabrili, savjetovali, liječili, štitili, uvijek na korist ljudima. Sveto pismo govori o različitim vrstama anđela, nekima spominje ime, Mihael – Mihovil, Gabrijel i Rafael. Mi danas slavimo Anđele čuvare. Koja je biblijska utemeljenost figure Anđela čuvara? Anđeo čuvar označava postojanje jednog anđela za svakog čovjeka, koji ga vodi, štiti, od rođenja sve do smrti. Anđeo čuvar je spomenut već kod Joba u Starome zavjetu, ali i od samog Isusa u Novome zavjetu, u evanđelju po Mateju Isus jasno kaže: ‘Pazite da ne prezrete ni jednoga od ovih malenih, jer anđeli njihovi, kažem Vam, na nebesima neprestano gledaju lice Oca moga nebeskog ‘ (Mt 18, 10).

„Osim Bogu (i ljudima) vjernih anđela postoji“, istaknuo je biskup Bogdan, „nažalost, i onaj drugi svijet duhovnih bića: zlih duhova, palih anđela na čelu s njihovim predvodnikom palim Luciferom, koji je postao neprijatelj čovjeka: Sotona, đavao, stari Zmaj kako ga zove Knjiga Otkrivenja. Knjiga Otkrivenja mnogo piše o toj nebeskoj borbi (osobito poglavlje 11), padu Sotone, zlom djelovanju tih palih anđela na svijet (poglavlje 17), kao i o spasonosnom djelovanju Bogu vjernih svetih anđela od kojih za ljude jednu od najvažnijih uloga imaju njihovi osobni – anđeli čuvari.“

Na kraju propovijedi biskup je naglasio okupljenima da je „jedno od najvećih djela Božje ljubavi prema smrtnom čovjeku to što mu je dodijelio anđele čuvare, koji su nositelji Božje slike po stvaranju kao i iskaz Božje ljubavi (koja je u njima) prema ljudima. Anđeli su, prema Svetom pismu, čak bodrili i pomagali samog Isusa kod kušnji u pustinji kada je bio trostruko napastovan od Sotone, pa i u Getsemanskom vrtu pred Kristovu smrt, a isto tako je zapisano da On sam Gospodin ‘doći će u pratnji svojih anđela po svoje izabranike’ prije Božjeg suda. To je stvarnost našeg života i zato ovaj blagdan slavimo s velikom zahvalnošću Bogu i našim anđelima čuvarima!“