FOTO: Ivan Tašev // Katehetska zimska škola
Zagreb (IKA)
Drugo plenarno predavanje Katehetske zimske škole za vjeroučitelje i vjeroučiteljice u osnovnim i srednjim školama s temom „Ekološko pitanje kao odgojno-obrazovna potreba“ u petak 3. siječnja bilo je povjereno svećeniku Splitsko-makarske nadbiskupije dr. Mihaelu Proviću, docentu na KBF-u u Splitu koji je govorio o načinima na koji Katolička Crkva posljednjih desetljeća pokušava razvijati ekološku svijest svojih vjernika.
Spajajući pojmove ekologije i teologije, dr. Prović je kazao da su kvaliteta života i standard čovjekovoga življenja porasli na štetu prirode i okoliša što će s vremenom biti poražavajuće i štetno za samog čovjeka: „Da bismo izbjegli katastrofu i štetu samouništenja teolozi razmatraju mogućnosti izmirenja kako bi čovjek postao razumni djelatnik u prirodi i u ekosustavu te kako bismo pronašli putove dobrobiti za sebe i za okoliš. Imperativ sadašnjega trenutka je izmirenje čovjeka i okoliša“.
Da ekopedagogija pokušava pronaći odgojne sadržaje, ciljeve i metode rada kako bi nove generacije imale kao ishod odgovoran odnos prema okolišu, istaknuo je predavač dr. Prović te dodao kako katolička ekopedagogija sjedinjuje teologiju i pedagogiju s ekologijom: „Crkva na taj način preko svojih odgojnih institucija – obitelji, dječjih vrtića, župa, škola – pokušava utjecati na odgoj i obrazovanje te ponašanje čovjeka prema okolini nudeći određene smjernice za rješenje ekoloških problema u suvremenom svijetu koji su promatrani i protumačeni svjetlom vjere“.
O ulozi vjerskoga odgoja u promicanju ekoloških tema u osnovnoškolskom vjerskom odgoju u Republici Hrvatskoj dr. Prović je kazao da su briga za očuvanjem dostojanstva samoga čovjeka te da su briga za očuvanjem prirode i okoliša utkane u kurikul te u planove i programe Katoličkoga vjeronauka. „Društveno-humanistički pristup odgojno-obrazovnog sustava Republike Hrvatske, s pedagoškim principima katoličke ekopedagogije, katoličkom vjerskom odgoju daju jedan novi smjer u izboru sadržaja, ciljeva i metoda odgoja u vjeronaučnoj nastavi. Katoličku ekopedagogiju osnovnoškolcima treba tumačiti u svjetlu teksta svetoga pisma“, zaključio je predavač Prović.
Drugi dan Katehetske zimske škole, u subotu 4. siječnja, započeo je euharistijskim slavljem u crkvi Sv. Marije na Dolcu, a nastavljen je pedagoškim radionicama koje su organizirane u tri skupine s temama: “Stvarateljska ekologija”, “Promijeni srce da bi mijenjao stvar – O ekološkom obraćenju konkretno” i “Zelena pedagogija. Da! A zelena teologija? Istraživačko učenje u nastavi vjeronauka”.