Budi dio naše mreže
Izbornik

Drežnik Grad proslavio blagdan suzaštitnika sv. Mihaela

Drežnik Grad (IKA)

Župa Drežnik Grad u Slunjskom dekanatu svečano je u srijedu 29. rujna proslavila blagdan nebeskog suzaštitnika sv. Mihaela, Gabrijela i Rafaela ili kako ga zovu „zadnji zbor“.

Misu je u župnoj crkvi Sv. Antuna Padovanskog predvodio župnik Župe sv. Franje Asiškog na Zavalju kod Bihaća i ravnatelj Katoličkog školskog centra „Ivan Pavao II.“ u Bihaću don Marko Crnjak u suslavlju sa župnikom Drežnik Grada i Vaganca vlč. Dinom Rupčićem.

U propovijedi don Marko je pojasnio: „ Objava i vjera nas je upoznala s postojanjem stvorenih duhovnih bića od kojih su neka dobra i zovemo ih dobrim anđelima ili samo anđelima, a druga su zla i zovemo ih zlim anđelima ili đavlima, sotonama. To što su jedni dobri, a drugi zli, nije posljedica njihove naravi, nego osobnog opredjeljenja za Boga ili protiv Boga. O tom opredjeljenju progovara ulomak iz Knjige Otkrivenja koji u tom opredjeljenju prepoznaje početak rata između dobra i zla, kroz borbu dobrih anđela na čelu kojih se nalazi Mihael i svojim imenom ‘Tko je kao Bog’ izražava motiv te borbe. Rat ‘na nebu’ je završen pobjedom dobrih anđela nad onim zlim anđelima za koje ‘ne bi više mjesta na nebu’, ali se nakon toga nastavio na zemlji. I tako je započela povijest spasenja u kojoj su važnu ulogu imali i imaju anđeli kao Božji službenici i poslanici, a koja je svoj vrhunac imala u poslanju Spasitelja, jedinorođenoga Božjeg Sina i njegovoj otkupiteljskoj žrtvi na križu kad se dogodila konačna pobjeda nad Zmajem i njegovim anđelima. Posljedica te pobjede je dvostruka. ‘Na nebu’ je ponovno uspostavljen onaj poredak koji je trebao vladati od početka tako što će, kako Danijel to vidi u svom proročkom viđenju, Sinu čovječjem biti ‘predana vlast, čast i kraljevstvo, da mu služe svi narodi, plemena i jezici’. Posljedica te pobjede ‘na zemlji’ je naša mogućnost da postanemo dionicima te pobjede jer ‘zbačen je tužitelj braće naše koji ih dan i noć optuživaše pred Bogom našim. Ali oni pobijediše krvlju Jaganjčevom i riječju svoga svjedočanstva’“.

Izrazio je uvjerenje da svi vjernici žele upotrijebiti ‘vrata vjere’, proći kroz njih, „ali i znam da nam to nije lako, da na nas vrebaju mnoga iskušenja“. Koliko god da se u spasiteljskoj žrtvi jedinorođenoga Sina Božjega dogodila konačna pobjeda nad Zmajem i njegovim anđelima, Zmaj i njegovi anđeli nisu u potpunosti izgubili svoju moć i svoj utjecaj “na zemlji”, dapače čini se da je taj utjecaj sve veći. Kako inače shvatiti zla totalitarnih sustava 20. stoljeća: nacizma, fašizma i komunizma koji nas svojim zlom još truju i dijele? Kako razumjeti “grešne strukture”: podmićivanja, korupcije i nepotizma, zbog kojih ovu zemlju i narod nikako ne uspijevamo dovesti u Obećanu zemlju za što veliku odgovornost imamo i mi kršćani jer smo i mi upali u zamke tih “grešnih struktura?” Još više, kako razumjeti zakone koji se donose, zakone protiv čovječnosti, morala i vjere, ali i odgoj koji se uvodi u naše škole umotan u lijepe poruke i želje, a koji će nas još više učiniti robovima najprije sebe i svojih sebičnih želja, a onda i onih koji iza svega toga stoje i koji u svemu tome imaju svoje interese? O svemu ovome mi ne smijemo šutjeti, jer i šutnja je opredjeljenje i odobrenje. Budemo li šutjeli biti ćemo pred Bogom odgovorni. Osobito treba biti jasan naš govor o onome što se tiče vjere i morala, jer govor o vjeri i moralu nije nikakvo politiziranje s oltara, nego ispunjavanje naše pastirske dužnosti, a ona je da vjernike upozorimo na zlo i da im pokažemo dobro, da upozorimo na zakone koji su duboko nemoralni i na opasnost koje vrebaju, kao što, na primjer, vrebaju od uvođenja u škole tzv. Zdravstvenog odgoja koji našoj djeci, mimo vas roditelja koji imate izvorno, prvotno i neotuđivo pravo odgajati svoju djecu u skladu s vašim ćudorednim i vjerskim uvjerenjima, želi ponuditi iskrivljen pogled na čovjeka i njegovu spolnost, umotan u lijepe poruke o zdravom životu, prevenciji ovisnosti i nasilničkog ponašanja. Zatim donošenja zakona o istospolnim zajednicama, abortusu, o rodnoj ideologiji, eutanaziji itd. Moramo govoriti i osobito, moramo sami činiti da bi naše djelovanje bilo usklađeno s govorom. Zato nam treba sv. Mihovil i njegovi anđeli. Trebaju nam da nas zagovaraju i brane, da s našim potrebama i molitvama “uzlaze” Bogu i s Božjom milošću “silaze” ponovo k nama, da bismo mogli odoljeti zlim anđelima i njihovom lukavstvu te postati dionici pobjede koja se dogodila “krvlju Jaganjčevom i riječju svjedočanstva”, poručio je don Marko.

Ostaje nam da se zapitamo jesmo li se opredijelili za dobro, odnosno za Boga i služenje Bogu ili za zlo, odnosno protiv Boga i služenja Bogu? Nadam se da ćemo razotkriti zamku u koju nas, sada s novim i sofisticiranim metodama navodnog napretka i nadriznanstvenosti, ponovo pokušava uvući “stara zmija imenom Đavao, Sotona, zavodnik” i da ćemo se opredijeliti za onu stranu na kojoj su sv. Mihael, Gabriel i Rafael, a to je zapravo strana Sina čovječjega, Pomazanika, Krista koji nam je otvorio nebo u kojeg anđeli Božji “uzlaze i silaze”, istaknuo je u propovijedi don Marko Crnjak.