Duhovne vježbe sestara Pohoda Marijina
Sestre Pohoda Marijina i o. Mihovil Filipović
Zagreb (IKA)
Sestre Pohoda Marijina pripremale su se za svetkovinu svoga Reda duhovnim vježbama od 21. do 27. svibnja koje je predvodio monfortanac o. Mihovil Filipović.
O. Mihovil uveo je redovnice u temu duhovnih vježbi promišljanjem „Poziv živjeti Kraljevstvo Božje u sebi i međusobno“. Uslijedio je zaziv Duha Svetoga i poticaji na međusobnu molitvu i osluškivanje. Obrađivali su prispodobe o Kraljevstvu Božjem iz Evanđelja po Mateju. „Iziđe sijač sijati…“. O. Mihovil protumačio j što je sjeme uz put. S tim je povezao duboko kajanje koje je važno kako bi se dalo Bogu prostor u srcu. Naveo je i druge primjere kajanja i obraćenja u Sv. pismu. Kajanje je otvaranje naših dubina. Često smo slijepi i važno je moliti za svjetlo da vidimo svoje dubine i uvidimo gdje je tama, oholost, sebičnost… Kajati se što nismo Boga slušali, tražili njegovo svjetlo i Božju Riječ. Božja riječ je Ljubav, pojasnio je.
Sjeme na kamenitom tlu rješava se praštanjem. Zadržavanje ljutnje je kao ispijanje otrova. Praštanje je dio ljubavi. Praštanje je čin srca, a ne uma i ne zaborava. Potiskivanje nije rješenje. To blokira Božju ljubav. Oprostiti ne znači prihvatiti bez reagiranja. Legitimno je više ne trpjeti. Oprostiti možemo i osobi koja je daleko ili koja je već umrla. Čin praštanja je duhovni čin i ne ovisi o vremenu. Sloboda mog srca ovisi samo o meni. Oprost nije emocija nego izbor. Oprostiti ne znači odreći se pravde. I papa Ivan Pavao II. oprostio je atentatoru, ali on je ostao u zatvoru. Oprostiti ne znači odustati od vrijednosti koje su bile povrijeđene. Također to nije pokazivanje vlastite nadmoći. Srce koje ima sućut može oprostiti. Mora se staviti u položaj druge osobe. Kada teško praštamo tada blokiramo Božji život u nama. To je proces koji dovodi do duboke promjene. Opraštanje ne uključuje i pomirenje, protumačio je.
Sa sjemenom koje je zasijano u trnje povezano je odricanje. To sjeme ostaje bez ploda. To su razne brige koje nam dolaze. One su usredotočene na vlastite interese. Trnovit teren nam ne dopušta da se u nama razvijaju naše čežnje. Isus nas poziva da se prvo brinemo za Božje Kraljevstvo, kazao je o. Mihovil.
Zadnje sjeme pada na dobru zemlju. To je povezano s blaženstvom: blago siromasima i blago progonjenima zbog pravednosti… Božju riječ treba nositi u srcu i čuvati je, istaknuo je predvoditelj duhovnih vježbi.
Govorio je i o drugim prispodobama: o kukolju, o zrnu gorušice, kvascu, o skrivenom blagu i biseru i na kraju o ribarskoj mreži. Uz prispodobu o kukolju je naglasio kako je u zemaljskoj fazi života sasvim prirodno da zajedno raste dobro i zlo. Bog odlučuje kada će se to dvoje odijeliti. Moramo prihvatiti tu činjenicu. Ne toliko snage i napora posvetiti u borbi protiv zla nego se sve više truditi činiti i uvećati dobro, zaključio je o. Mihovil.