Grkokatolici u Rijeci proslavili nedjelju Krista Kralja
Grkokatolici u Rijeci proslavili nedjelju Krista Kralja
Rijeka (IKA)
U crkvi sv. Sebastijana koja je dobrotom Riječke nadbiskupije ustupljena na korištenje grkokatolicima i makedonskoj pravoslavnoj zajednici, u nedjelju 29. listopada proslavljena je nedjelja Krista Kralja. Naime, katolici istočnih obreda ovaj blagdan i nakon liturgijske reforme Rimskog kalendara i dalje slave posljednju nedjelju u listopadu kako je prvotno ustanovljen.
Liturgiju u Rijeci predvodio je o. Vladimir Sedlak, petrovački grkokatolički župnik. Uz grkokatolike riječkog područja, na bogoslužju su sudjelovali i gosti iz Slavonije koji su prigodom nastupa kulturno-umjetničkih društava iz Mikluševaca i Petrovaca boravili u Rijeci.
Otac Vladimir Sedlak u propovijedi je, polazeći od nakane pape Pija XI., liturgijskih tropara i ulomaka svetopisamskih čitanja, promišljao o dva načina ovladavanja drugim. Jedan je put mača i sile. Njime se naizgled postiže nekakva vlast koja je podređena pojedincu – vladaru. On sebično uživa u onome što ovaj čas može te ima silnu potrebu to demonstrirati drugima. No kako svačija dogorijeva, iza takvih autoritarnih režima nastaje ogromna ruina, nered i praznina. Povijest, a nažalost i sadašnjost obiluju primjerima takvih autoritarnih osobnosti.
U jeku sekularizacije i ateizacije Europe, papa Pio XI. pokušao je ponovno u središte staviti Krista. Perikopa evanđelja po Ivanu u kojoj je Isus doveden pred upravitelja Pilata upućuje na jedno u potpunosti drugačije poimanje vlasti. Krist ne nameće svoju vlast, njegov autoritet je prepoznat od drugih. Kristov autoritet nije autoritet sile, nego svjedočanstvo ljubavi, a vrhunac te ljubavi je sebedarje u otkupiteljskoj žrtvi. Krist pomazanik daje primjer služenja, on ne podjarmljuje drugoga. Njegova je snaga volja Onoga koji ga posla. Ispunjenje Pisama i Proroka koji se u Kristu očituju čine ga većim od svake zemaljske veličine, a njega, Riječ Očevu, uzdižu iznad svake riječi, pa i zapovijedi iskazane iz usta čovječjih.
Okupljeni vjernici nakon liturgije družili su se s gostima.