Istina je prava novost.

Izišao lipanjski broj lista „Marija“

Iz tiska je izišao novi broj Vjerskog lista za Marijine štovatelje „Marija“ za lipanj 2024. godine.

Urednik fra Antun Branko Periša Uvodnik je naslovio „Vina imaju“ u kojem reinterpretira evanđeoski izvještaj o svadbi u Kani.

Papa Franjo u poruci za 12. susret hrvatske katoličke mladeži, poručuje da je tema susreta „Raduj se za svoje mladosti“, ujedno poziv da se vrijeme mladosti doživljava kao Božji dar, iskazujući zanos i darežljivost koji su vlastiti mladenačkoj dobi.

Don Ivan Bodrožić u prilogu „Srce Marijino kao pismohrana“ piše da je Gospa svoje srce pretvorila u pravu pismohranu u kojoj su pohranjene sve Božje riječi, jer je to bila pismohrana u koju je bila položena utjelovljena Božja Riječ, koja sadrži sve Božje riječi i svu Božju ljubav. Zato je Prečisto Srce Marijino škola istinske vjerničke pismohrane.

Dr. sc. Dinko Aračić, u tekstu „Isusova i Marijina mističarka“, spominje kako je talijanska sestra klarisa Veronika Giuliani sudjelovala u patnjama Krista Raspetoga i u njima susrela majku Mariju. U Kristovoj muci otkrivala je Marijino suosjećanje kao dio jedine žrtve otkupljenja. I Marija je, kako piše Veronika, prinosila svoje patnje s patnjama svojega Sina u jedinstvenu otkupiteljsku žrtvu nebeskom Ocu.

Dr. sc. Ante Periša pod naslovom „Strah“ piše kako se u ljudski život sve više uvlači globalni strah od budućnosti. Vjera uključuje pouzdanje u Boga. A duboki oslonac u Bogu, temelju svega, briše svaki strah. Ne bojmo se! A medijske vijesti slobodno koji put preskočimo, pogotovo one strašne, iz crne kronike.

Fra Ivica Jurić u prilogu „Živjeti vjeru“, veli, da suodnos s Bogom djeluje samo kada se živi po vjeri, kada je čovjek otvoren Bogu. Tada ga Bog mijenja, oplemenjuje i čini otvorenim, pomirljivim i susretljivim prema drugim ljudima. I samo tada vjera pruža „dokaze“ Božje opstojnosti.

Fra Kristian Stipanović u tekstu „Dioptrija duše“ poziva kršćane da se ugledaju u majku Mariju, kao najbolji primjer zdravih očiju koje vide i blizu i daleko. Bila je osjetljiva za potrebe ljudi oko sebe – vidjela je u svima braću i sestre, veli fra Kristijan, odnosno u nama je gledala svoju ljubljenu djecu.

Danijela de Micheli Vitturi u prilogu „Vina ne imaju“, spominje da se, kao vjernici, kada nam postane vina strpljenja ili vina radosti, obratimo Isusovoj i našoj majci Mariji, koje će nas preporučiti, veli Danijela, svome Sinu, našem Spasitelju.

Don Stanko Jerčić u tekstu „Žuto klasje“, spominje maturalni esej iz svojih gimnazijskih dana, pod naslovom: Zašto li se, bako, ljudi tuku, kad se klasje tako lijepo žuti? Taj stih pjesnika Iva Vojnovića govori da ni Isusovo klasje ne može donijeti ploda u ratnim sukobima.

Urednik fra Ante Branko iz likovne kulture pod naslovom „Švicarska Gospa“, spominje kako je nastalo najpoznatije marijansko svetište u Švicarskoj: Majka Božja od Einsiedelna u kojemu se štuje crna Gospa s djetetom Isusom u naručju.

U rubrici „Službenice i službenici Gospodnji“ predstavljen je sluga Božji Gerard Stantić, otac Hrvatske karmelske provincije. Otac Gerard provodio je asketski život u pokori i molitvi. Boravio je u jednostavnoj redovničkoj sobici; spavao na postelji od dasaka.

U pripovijesti o učitelju Gamalielu, odnosno Starcu Rabanu, objavljen je razgovor, osmi i posljednji u nizu, između učitelja i učenika o poslanju proroka Isusa iz Nazareta. Osobito kako su učitelj i učenici doživjeli vijest o Isusovu uskrsnuću.

Na četiri stranice novi broj donosi prigodne vijesti iz Crkve u Hrvata kao i Crkve u svijetu.

U rubrici Spomendanje, spominje se najveće umjetničko djelo ikada naslikano uljenom bojom na platu. Naime, talijanski umjetnik Paolo Veronese, trebao je izradili sliku Posljednje večere za benediktinski samostan u Veneciji, ali je naslikao prizor iz Kane Galilejske, gdje na mjestu mladenaca, u sredini, sjede Isus i majka Marija između 126 uzvanika.

U rubrici „Mirboženje“ spominje se kako je iz grčke mitologije Zeusova riba – Zeus faber ili Zeusov kovač, u kršćansku stvarnost ušla kao Kristova riba – Hristo-psaro, odnosno, prema talijanskom – riba sv. Petra, san-piero, kod nas šanpjer, ili kovač. To je riba koju je ulovio sv. Petar da bi, na Isusov nalog, platio porez. U tom neobičnom ulovu, spominjemo da je apostol Petar, na Isusov nagovor, s kolegama, ulovio, ni manje ni više, nego 153 ribe. Zašto baš 153 ribe? Ovu simboliku broja opisali smo u tekstu.

U rubrici „Ženstvenost“, donosi se sjetna pripovijest, pod naslvom „Sjećanje majke Marije“, u kojoj se Gospa prisjeća milosnih darova pri rođenju sina Božjega; to je prijevod iz knjige LEI – ONA, napisala talijanske spisateljica Mariapia Veladiano.

U rubrici „Izdanja lista Marija“, donosi se opis poznate knjige pod naslovom: Hrvatska kršćanska terminologija, koju je napisao filolog dr. fra Jeronim Šetka, kao svojevrsnu trilogiju hrvatskih kršćanskih termina grčkoga, latinskoga i slavenskoga podrijetla.

Na omotnici, na zadnjoj i predzadnjoj stranici, donijeli smo putopisni opis crkve Uznesenja Marijina u šibenskoj Rogoznici kraj Primoštena, podignuta na Gradini u blizini Zmajeva oka.