Budi dio naše mreže
Izbornik

James Martin: Kada naviještate evanđelje, susrećite ljude ondje gdje jesu

Vatikan (IKA)

U Rimu je, na nedavnom plenarnom zasjedanju Dikasterija za komunikaciju, isusovac James Martin naglasio da se katolički komunikatori danas trebaju neprestano usmjeravati na Isusovu osobu te nastojati doprijeti do drugih ondje gdje oni jesu i gdje žive, koristeći najbolje moguće medijske jezike, izvještava u utorak 15. studenoga Vatican News.

Obilazeći medijske produkcijske pogone zajedno s upravom, članovima i savjetnicima vatikanskog Dikasterija za komunikaciju, čiji je dio i Vatican News, o. James Martin, SI, je podijelio svoje iskustvo i ideje o tome na koji način Crkva može učinkovitije komunicirati, dopirući evanđeoskom porukom do vjernika i nevjernika.

Otac Martin je glavni urednik u America Media sa sjedištem u New Yorku, vodećem pružatelju uredničkog sadržaja o Katoličkoj Crkvi, vjeri i kulturi, s raznim publikacijama, uključujući America Magazine.

Uključiva i istinita komunikacija

Papa Franjo se članovima i savjetnicima Dikasterija obratio u subotu, 12. studenoga, a u svom pripremljenom tekstu istaknuo je odgovornost komunikatora. Potaknuo je medijske djelatnike da uvijek traže istinu, da se bore protiv govora mržnje i daju glas onima koji ga nemaju. Papa je istaknuo da Božji glas mora odjekivati u njihovu radu.

Papa je u svojim izravno izgovorenim riječima na audijenciji istaknuo prisutnost o. Jamesa Martina te je podsjetio na njegovu knjigu Learning to Pray: A Guide for Everyone (Učiti moliti: Vodič za svakoga) potičući sve da je pročitaju.

Franjo je istaknuo da biti komunikator znači „ići naprijed, putovati, riskirati… s uvjerenjem da svoj život dijelim sa svojim… kršćanskim i ljudskim vrednotama“. Ponovio je i da „komunikator uvijek mora riskirati, uvijek mora biti na putu, uvijek uključen u život“.

Navještaj evanđelja danas

Tijekom posjeta sjedištu Vatican Newsa, o. Martin je govorio o raspravama na plenarnom zasjedanju, osvrćući se na to kako najbolje prenositi evanđelje u moderno doba.

Na najosnovnijoj razini, sva bi se komunikacija trebala usredotočiti na Isusovu osobu budući da posebno danas može postojati tendencija da se izgubimo u unutarnjim političkim pitanjima i raspravama koje mogu odvratiti od naviještanja temeljne poruke Evanđelja, pojasnio je.

„Usredotočenost na Isusovu osobu“ je ono što je najvažnije i na taj način moguće je pratiti ljude da prodube ili obnove svoju vjeru. Ovo nam nastojanje može pomoći da se izdignemo iznad onoga što bi mogle biti stranačke razlike, naglasio je.

Susretati ljude ondje gdje jesu

Glede dopiranja do vjernika i nevjernika putem medija, o. James Martin je rekao da to znači „susretati ljude ondje gdje jesu“, upravo kao što je to činio Isus.

To znači otići fizički ondje gdje su ljudi i susretati se s njima, što je svakako više od mjesta gdje se to danas najčešće događa u digitalnim medijima, putem Facebooka ili Twittera.

Druga točka koju je naglasio je korištenje uobičajenih, razumljivih jezika za dijalog i suradnju s drugima, bilo da se radi o govornoj riječi ili medijskim jezicima koje su stvorile nove kulture međuljudske interakcije.

Podsjetio je kako je Isus „govorio jezikom ribara, iako je bio stolar“, koristeći „vrlo jednostavne izraze te prispodobe i priče“.

Tako se i katolički mediji na različite načine trebaju uključiti u društvene mreže govoreći jezicima ljudi. „Ako to učinimo, ako susrećemo ljude ondje gdje jesu i govorimo njihovim jezikom, nećemo pogriješiti“, poručio je o. Martin.