Budi dio naše mreže
Izbornik

Katehetska škola: Predstavljanje nacrta prijedloga posebnih kurikuluma nastavnog predmeta Katolički vjeronauk

Zagreb (IKA)

U sklopu Katehetske jesenske škole za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja koja se održava u zgradi Hrvatske biskupske konferencije na zagrebačkom Ksaveru u petak 20. listopada predstavljen je nacrt prijedloga posebnih kurikuluma nastavnog predmeta Katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju u posebnim razrednim odjeljenjima ili odgojno-obrazovnim ustanovama.

Vjeronauk treba omogućiti svakom učeniku, a najvažniji je pritom individualni pristup jer svako je dijete drugačije te je važno da se kurikulum može prilagoditi, rečeno je na predstavljanju nacrta kojem su nazočili vjeroučitelji koji rade u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja.

„Stavili smo naglasak na to da učenje i poučavanje treba biti inkluzivno i primjereno odgojno-obrazovnim potrebama i specifičnostima svakog učenika. To je ključno”, uvodno je naglasila dipl. kateheta Kristina Benček.

„Tom su se mišlju vodile i radne skupine koje su sudjelovale u izradi nacrta, pri čemu je svrha predmeta ostala je ista, poznavanje kršćanskog nauka i vjere”, istaknula je dipl. kateheta Dijana Stanić i dodala: „Nama je važniji individualizirani kurikulum u usporedbi s godišnjim kurikulumom, jer svako je dijete drugačije. Učenika prihvaćamo sukladno njegovim sposobnostima i mogućnostima i sadržaj prilagođavamo njemu.”

„U svijesti je potrebno imati specifičnost skupine sa svojim osobitostima kojima treba omogućiti razvijanje vlastitih religioznih iskustava te njihov izraz istih. Od učenika s autizmom teško ćemo dobiti povratnu informaciju kakva su njihova religiozna iskustva. Primjerice ako se radi o učeniku koji je neverbalan, on nikada neće imati priliku u potpunosti se izraziti. Stoga naglašavam da on ima pravo na svoje vlastito religiozno iskustvo i na njegovo izražavanje”, napomenula je Stanić.

Govoreći o skupini djece i mladih s autizmom, dipl. teolog Tanja Horvat je naglasila: „Skupina djece i mladih s autizmom do sada nije imala svoj kurikulum za vjeronauk, te je ovo prvi koji je pisan, između ostalog, i posebno za njih. Bitno je u radu koristiti znanstveno utemeljene metode koje su specifične za rad s učenicima s autizmom. Ukoliko ta djeca funkcioniraju na određeni način potrebno je koristiti metode po kojima oni funkcioniraju i naš sadržaj tim metodama približavati učeniku.”

Katehetsku školu organizirali su Nacionalni katehetski ured HBK i Agencija za odgoj i obrazovanje.