Istina je prava novost.

Nadbiskup Uzinić na svetkovinu Gospe Trsatske: Molitva krunice treba biti navještaj Isusa Krista, a ne nas samih, naših ideja i programa

Na svetkovinu Blažene Djevice Marije, Majke Milosti, od Časne Nazaretske kućice, 10. svibnja, od ranih jutarnjih sati brojni vjernici hodočastili su u trsatsko marijansko svetište, a središnju zavjetnu misu Grada Rijeke i Riječke nadbiskupije, u perivoju svetišta, predvodio je riječki nadbiskup Mate Uzinić, objavljeno je na stranici Riječke nadbiskupije.

Misu su koncelebrirali generalni vikar Mario Tomljanović, provincijalni ministar Hrvatske franjevačke provincije sv. Ćirila i Metoda fra Milan Krišto i drugi svećenici.

Nadbiskup Uzinić u propovijedi je kazao da svi marijanski blagdani žele vjernike približiti Mariji kako bi učeći od nje mogli biti bliže njezinom Sinu Isusu te poput Marije prihvaćati Božji plan ljubavi koji ima s čovjekom i čovječanstvom. Stoga je poveo okupljene vjernike u Marijin dom da bi poput apostola i drugih Isusovih učenika, u dvorani posljednje večere, s Marijom molili i od nje učili moliti te nastaviti Kristovo poslanje navještaja Radosne vijesti spasenja u današnjem svijetu i vremenu.

Rekao je kako je posebnost ovogodišnjeg slavlja ovog marijanskog blagdana ta što se slavi u Godini molitve pod geslom ‘Nauči nas moliti’ i pripravno je razdoblje za Jubilej 2025. U ponovnom otkrivanju vrijednosti molitve i njezine potrebe za svakodnevni kršćanski život, poslužio se pismom ‘Krunica Djevice Marije’ trsatskog hodočasnika, sv. Ivana Pavla II. koji, ističući važnost i plodove molitve Gospine krunice, uvjerava da moliti s Marijom i učiti u molitvi od Marije donosi pet važnih plodova neophodnih za ostvaren kršćanski život.

„Prvi plod zajedništva u molitvi s Marijom je sjećati se Krista s Marijom. To je biblijsko sjećanje koje pomaže u vjeri i ljubavi otvoriti se Kristovoj milosti koju nam je On zaslužio otajstvima svoga života, smrti i uskrsnuća. Kada s Marijom u razmišljanju uronimo u neko otajstvo vjere onda, gotovo kao i u liturgiji, postižemo da to otajstvo postane naš ‘sada’, dio našega života. Drugi plod druženja s Marijom je naučiti Krista od Marije. To ne znači samo zapamtiti, nego naučiti njega samoga, u punini njegove osobnosti. Nitko nas bolje od Marije ne može uvesti u poznavanje Isusa i njegovog otajstva. U Marijinoj školi moguće je naučiti istinskog Isusa, s njom prodrijeti u najdublje tajne njegove osobnosti te shvatiti i prihvatiti njegovu poruku u njezinom pravom značenju. Treći plod je postati sličan Kristu s Marijom. Kao Kristovi učenici svaki dan iznova trebamo nastojati sličiti Učitelju Kristu i poput Marije usvajati njegove osjećaje i stavove, stavljajući se na raspolaganje onom planu ljubavi kojeg On ima s čovjekom i čovječanstvom. Četvrti plod je moliti Krista s Marijom. Temelj svake uspješne kršćanske molitve nisu lijepe riječi nego Božja dobrota. Važno je da u molitvi i kroz molitvu otkrijemo Boga i njegovu ljubav. Mi često ne znamo moliti i zato je tu Marija koja nam svojim primjerom pokazuje kako moliti. Ona svojim majčinskim zagovorom daje podršku i našim molitvama. Isus je jedini posrednik između Boga i ljudi, on je Put, a Marija nam pokazuje i ukazuje na Put, Isusa. Njezin zagovor je uvijek učinkovit i djelotvoran“, kazao je nadbiskup Uzinić i zaključio s petim plodom molitvenog zajedništva s Marijom – navještaj Krista zajedno s Marijom, pri čemu je osobito potaknuo na svakodnevnu zajedničku molitvu u kršćanskim obiteljima.

„Naviještati Krista s Marijom proizlazi iz druženja s Marijom u molitvi, osobito u molitvi krunice koja u sebi sadrži navještaj temeljnih otajstava vjere. Zato je Gospina krunica ne samo molitva, nego i navještaj. Ovo je osobito važno i u obiteljskoj molitvi. Ali, upozorio bih, ponukan javnim moljenjem krunica na našim trgovima, da to uvijek treba biti navještaj Isusa Krista, a ne nas samih, naših ideja i programa. I da ne smije biti protiv drugih nego uvijek za druge i mora biti na Isusov i Marijin način. Molitva nije reći Bogu i drugima nešto o sebi, iako i to može biti uključeno u molitvu, već osluškivati što to Bog ima reći nama. Marija je zato žena šutnje“, rekao je nadbiskup.

Nastavio je tumačeći da je Marija dopustila Bogu i njezinom vlastitom srcu, koje je promišljalo o onome što Bog govori, da progovara. „I zato je mogla postati službenica Gospodnja. Isus, njezin sin, koji je prošao kroz njezinu školu ljubavi i molitve te je učio od nje – službenice, nije došao među nas da bude služen, nego da služi i njemu trebaju oni koji su poput njega spremni služiti. Zato se Isus, a s njim i oni koji su njegovi, uključujući i Mariju – ali to treba uključivati i nas – ‘preti neće, neće bučiti, glas mu se neće čuti po trgovima, trske stučene prelomiti neće. Stijenja što tek tinja neće ugasiti’, kako ga opisuje Matej pozivajući se na Slugu Božjega iz proroka Izaije“, zaključio je nadbiskup.

Dodao je potom jednu preporuku koju je svojevremeno bogoslovima dao papa Franjo: „Uvijek imajte Gospu sa sobom. Molite krunicu, molim vas, nemojte je ostaviti. Uvijek imajte Gospu sa sobom u svom domu kao što ju je imao apostol Ivan. Ona vas uvijek prati i štiti.“ „Ova preporuka“, rekao je, „vrijedi i za nas druge katoličke vjernike i za naše domove. Znam da nam zbog mnogo obveza i stila života koji članove naših obitelji odvodi na različite strane, možda to nije lako. No, ne mora se svaki dan izmoliti svih dvadeset otajstava krunice, ne mora se čak ni onih pet. Dovoljno je jedno otajstvo pa čak i jedna sabrana Zdravo Marija. Nije važna kvantiteta molitve, broj Zdravo Marija koje ćemo izgovoriti, nego kvaliteta. Osobito, kada je riječ o našim obiteljima i obiteljskoj molitvi, važno je da to bude zajedno. Nije dovoljno biti s Marijom samo na njezine blagdane i u njezinim svetištima, odnosno samo doći u njezin dom. Potrebno je Mariju povesti sa sobom u dom svoga srca, ali i u svoj obiteljski dom kako bi nam ona svakodnevno bila nadahnuće u otkrivanju i ostvarivanju poslanja ljubavi koje Bog ima s nama u Crkvi i svijetu te kako bi nam pomogla da uvijek iznova otkrivamo Isusa onakvog kakav on doista jest i budemo mu blizu, ali i omogućimo njemu da može biti blizu nama i po nama svima drugima. To je moguće učiniti u molitvi i s molitvom. Marija je bila i ostala žena molitve jer ona i sada moli s nama“, istaknuo je propovjednik.

Na kraju misnoga slavlja nadbiskup je predvodio posvetnu molitvu Majci Božjoj Trsatskoj pred ikonom Majke Milosti.