Održan Stručni skup za odgojiteljice u vjeri Riječke metropolije
Foto: Riječka nadbiskupija//Održan Stručni skup za odgojiteljice u vjeri Riječke metropolije
Rijeka (IKA)
U organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje i Katehetskog ureda Riječke nadbiskupije odgojiteljice u vjeri Riječke metropolije okupile su se 1. travnja u dječji vrtić „Zvjezdica mira“ u Rijeci na međužupanijskom Stručnom skupu za odgojiteljice u vjeri u predškolskim ustanovama.
Središnja tema skupa bila je „Živjeti stvorenost na sliku Božju“ o čemu je govorila predavačica s. Marta Carti.
Stručnom skupu nazočili su ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Podružnica Rijeka Tomislav Tomasić, predstojnica Katehetskog ureda Riječke nadbiskupije Ksenija Rukavina Kovačević te ravnateljice dvaju riječkih katoličkih dječjih vrtića, „Nazaret“ i „Zvjezdica mira“, Kristina Tunić i Gracijana Prodan. Na početku skupa voditeljica županijskih stručnih skupova za odgojiteljice u vjeri Kristina Tunić pozdravila je okupljene i zahvalila svima na dolasku.
Posebno je zahvalila predstavnicima Agencije i Katehetskog ureda na kvalitetnoj suradnji i višegodišnjoj otvorenosti za realizaciju trajne formacije odgojiteljica u vjeri. Viši savjetnik za vjeronauk Tomislav Tomasić uputio je nazočnima u ime Agencije pozdravnu riječ i čestitao odgojiteljicama u vjeri na ustrajnosti i želji da se kontinuirano usavršavaju u svojoj struci.
Središnje predavanje održala je bioetičarka s. Marta Carti koja je u svom predavanju stavila naglasak na četiri tematske okosnice: Kršćanstvo i ljudska prava; Tehnološka kultura i novi čovjek; Kršćanska slika čovjeka i individualizam te Živjeti stvorenost slike Božje.
U prvom tematskom dijelu predavačica je stavila naglasak na elemente kršćanske kulture koja, kao niti jedna druga kultura, promiče dostojanstvo čovjeka jer za svoje polazište uzima sliku Boga Stvoritelja. Ljudska prava na koja se današnji svijet poziva odraz su kršćanske slike dostojanstva koje je neotuđivo. Ipak, unatoč vrijednostima koje dolaze iz kršćanske kulture, današnji je čovjek sklon uništavanju svega dobroga, poručila je predavačica i u drugom tematskom dijelu pojasnila što se sve podrazumijeva pod pojmom tehnološke kulture i nove vizije čovjeka.
Poseban naglasak stavila je na sustav vrijednosti koji se promiče u predškolskom odgojno-obrazovnom procesu, kao što su: dobrota, tolerancija, odgovornost, iskrenost, identitet, empatija, duhovnost, znanje, nacionalni identitet te kultura milosrđa i solidarnosti. S obzirom na zadnje izneseno, predavačica je postavila pitanje odgojiteljicama u vjeri „razlikuje li se katolički vrtić od javnih državnih vrtića upravo po promicanju takve kulture?”
U trećem tematskom dijelu s. Carti stavila je naglasak na analizu kurikula predškolskog vjerskog odgoja u širem kontekstu kršćanske antropologije, pri čemu je istaknula da je specifičnost vjerskih vrtića, a samim time i rada odgojitelja u vjeri u takvim ustanovama, vjersko-odgojna ponuda slike čovjeka kao zajedništva osoba u ljubavi (relacije). U tom smislu naglasila je da su upravo relacije temelj djetetove izgradnje u ranom životnom periodu, a prvotna je relacija ona koju ima s trojedinim Bogom.
U četvrtom tematskom dijelu predavačica je postavila pitanje ima li kršćanska antropologija što ponuditi današnjem čovjeku u razumijevanju njegove osobe te naglasila da je svaka osoba relacija i da čovjek kao slika Božja, dakle relacija u ljubavi, uvijek uključuje tri temeljna momenta: biti od D(d)rugog, biti s D(d)rugim i biti za D(d)rugoga. Samo takva perspektiva ima za cilj rast i razvoj osobnosti svakog pojedinca (svakog djeteta) u zajedništvu osoba bez koje je nemoguće ostvariti se kao cjelovita osoba i osobnost, poručila je s. Marta Carti.
U raspravi koja je slijedila odgojiteljice u vjeri imale su mogućnost iznijeti svoja razmišljanja i iskustva. Pri tome su istaknuli težinu i izazove stručnog odnosa s roditeljima djece koja su nerijetko zainteresirana za dodatne vjersko-odgojne aktivnosti i događanja u dječjim vrtićima koja imaju za cilj cjelovitu vjersko-odgojnu socijalizaciju njihove djece i njih samih.
Ravnateljica domaćinskog dječjeg vrtića Gracijana Prodan istaknula je činjenicu da su upravo djeca nerijetko jedini putokaz odraslima u njihovom rastu u vjeri i da je važno neprestano raditi na pastoralnom produbljivanju rada s roditeljima. Voditeljica stručnih skupova Kristina Tunić naglasila je važnost pastoralno-katehetske razboritosti u procjeni aktivnosti koje se mogu i trebaju ponuditi roditeljima kako se kod njih ne bi dogodila stanje zasićenosti i mogućeg odbacivanja dobrih ponuda i aktivnosti.
Nakon tematske rasprave uslijedila je kraća pauza za vrijeme koje je predstojnica Katehetskog ureda podsjetila odgojiteljice u vjeri na važnost permanentne duhovne formacije koja se organizira svake godine kako za školske vjeroučitelje tako i za odgojiteljice u vjeri.
Drugi dio stručnog skupa obuhvaćao je rad u grupama u kojima su odgojiteljice u vjeri imale za zadatak izraditi konceptualno-metodički okvir za odgojnu aktivnost o temi „Živjeti zajedništvo u ljubavi (biti dar darovan drugima)“. Stručni skup završio je iznošenjem rezultata rada u grupama i razmjenom iskustava.