Istina je prava novost.

Održan stručni skup za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore

Međubiskupijski stručni skup na temu Stručno-metodička priprema za polaganje stručnog ispita za vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore Splitsko-makarske, Zadarske, Šibenske, Hvarske i Dubrovačke nad/biskupije održan je 7. listopada na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu.

Stručni skup, na kojem su vjeroučitelji imali priliku upoznati se s načinom ostvarivanja pripravničkog staža i polaganjem stručnog ispita iz vjeronauka, održan je u suorganizaciji Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije i splitske podružnice Agencije za odgoj i obrazovanje, a na njemu je sudjelovalo četrdesetak vjeroučitelja iz pet južnih nad/biskupija. Nakon zajedničke molitve koju je predvodio don Šime Pleadin, sudionike je u ime organizatora pozdravila i kratko uvela u radni dio skupa Sabina Marunčić, lic. theol., viša savjetnica za vjeronauk Agencije za odgoj i obrazovanje.

Prvo predavanje na temu Duhovno-vjernički i profesionalni identitet vjeroučitelja održala je prof. dr. sc. Jadranka Garmaz, predstojnica Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije. Podsjetivši vjeroučitelje da je školski vjeronauk samo jedan od oblika katehetskog poslanja Crkve, istaknula je važnost formacije kateheta prema smjernicama Direktorija za katehezu, s osobitim naglaskom na kriterije i dimenzije formacije te navela primjere formacije kateheta u nekoliko europskih zemalja. Potom je prezentirala kalendar rada Katehetskog ureda Splitsko-makarske nadbiskupije te pozvala sve prisutne da se aktivno uključe u  evangelizacijski i katehetski projekt portala Mreže Riječi.

Drugo predavanje pod nazivom Ostvarivanje pripravničkog staža vjeroučitelja i polaganje stručnog ispita održala je viša savjetnica Sabina Marunčić u kojem je upoznala vjeroučitelje pripravnike i njihove mentore s programom pripravničkog staža, njihovim pravima i obvezama tijekom stažiranja te s postupkom polaganja stručnog ispita. Potaknula je sve prisutne na ustrajan i marljiv rad, svakodnevno pripremanje za nastavu, prihvaćanje svih obveza koje donosi vjeroučiteljski poziv te trajno usavršavanje na općeljudskom, duhovno-vjerničkom, teološkom, didaktičko-metodičkom i psiho-pedagoškom području. Potom je uslijedila rasprava vezana uz različite modele ostvarivanja pripravničkog staža u konkretnim situacijama pojedinih pripravnika i njihovih mentora.

Nakon pauze održana je pedagoška radionica na temu Planiranje i izvođenje vjeronaučne nastave koje su vodile Mirjana Đula, prof., vjeroučiteljica mentorica u Osnovnoj školi Ivana Lovrića u Sinju i Ružica Maleš, prof., vjeroučiteljica izvrsna savjetnica u Osnovnoj školi Spinut u Splitu. Podsjetivši vjeroučitelje na temeljne oznake kurikularne reforme, posebno su izdvojile izradu godišnjeg izvedbenog kurikula i tematskog planiranja koji se temelje, u prvom redu, na izboru, razradi i ostvarivanju ishoda učenja. Istaknuvši najvažnije elemente u procesu planiranja, od ishoda preko aktivnosti do vrednovanja, pokazale su na konkretnim primjerima kako primijeniti kurikulski krug u različitim etapama nastavnog sata.