Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama
Zagreb (IKA)
Katehetska jesenska škola za odgojitelje u vjeri u predškolskim ustanovama održava se 12. studenog na temu „Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u programu vjerskog odgoja” u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu.
Pozdravljajući nazočne sudionike, izv. prof. dr. Ivica Pažin, predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda Hrvatske biskupske konferencije, osvrnuo se na odabranu temu – „Djeca s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama u programu vjerskog odgoja” – ističući kako je ta Škola važna iz razloga što su „stali u red onih, koji o ovoj temi progovaraju javno”.
„Drago mi je da s ovom temom izlazimo u javnost, koja je, koliko mi je poznato, na svjetskoj razini, upućena i mora biti upućenima onima, koji su u potrebi, a takvih je među nama oko 15% čovječanstva. Tko je, dakle, neopažen i nevidljiv u ovom svijetu, taj je razodjenut, razgolićen, osiromašen u svojem ljudskom dostojanstvu do najkrajnjih granica”.
Nadalje, tom se Katehetskom školom želi „rušiti zidove barijera oslikane u našim mislima često različitim predrasudama, stigmatizacijom pa i diskriminacijom osoba s posebnim potrebama”. Na kraju, predstojnik Nacionalnog katehetskog ureda je naveo kako razlog toj Školi vidi i u potrebi stalnoga odgojno-obrazovnog razmišljanja.
Izlaganje na katehetskoj jesenskoj školi održali su vlč. Leonardo Šardi, povjerenik za pastoral osoba s invaliditetom i njihovih obitelji Varaždinske biskupije te doc. dr. Ljiljana Pintarić Mlinar iz Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Pod naslovom „’Učitelju moj, daj da progledam’ (Mk 10,51b). Dostojanstvo ljudske osobe”, vlč. Šardi je podsjetio kako je dostojanstvo ljudske osobe središnja tema o kojoj progovaraju crkveni dokumenti od samog ustroja prve Crkve.
„S polazišta crkvenog nauka o dostojanstvu ljudske osobe, otvara se pitanje pastoralnog pristupa prema osobama s invaliditetom te osobama s različitim drugim potrebama, kao što je npr. nadprosječnost, talentiranost i slično. Iako postoji sve više konkretnih pomaka u pastoralnom djelovanju prema posebnim skupinama društva, još uvijek je premalo izražena svijest o potrebi pronalaženja novih načina navještaja kao i prilagođavanja sadržaja vjere koji će omogućiti svakoj osobi da bude upoznata s osobom Isusa Krista”, napomenuo je vlč. Šandri. Kako je među ostalim zaključio izlagač: „U pastoralnoj skrbi sve više se osjeća potreba za posebnom duhovnom skrbi obitelji osoba s invaliditetom, ali i djelatnika u različitim ustanovama, udrugama i centrima koje brinu o njima”.
„Iskoristimo vlastite potencijale za ljudsko dostojanstvo – bez kompromisa; što činim za djecu s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama?” bio je naziv izlaganja doc. dr. Ljiljane Pintarić Mlinar. Izlagačica je navela kako istraživanja iz razvijenijih zemalja, koja su se bavila uključivanjem djece s teškoćama u razvoju u redovne uvjete odgoja i obrazovanja, od ranoga predškolskog do srednjoškolskog obrazovanja, ističu da za tu skupinu djece treba planirati specifično usmjerene aktivnosti poticanja. To među ostalim uključuje „pripremljenost, odnosno educiranost odgojitelja i nastavnika, kako bi u svrhu inkluzije djece s teškoćama, sveobuhvatno socijalno i fizičko okruženje bilo optimalno iskorišteno”. Potvrđeno je da biološka predispozicija ne predstavlja krajnji kriterij djetetova ostvarenja, naglasila je doc. dr. Pintarić Mlinar. Za djetetov su razvoj odgovorni i roditeljski odgojni stil i programi poticanja.
U popodnevnim se satima na Katehetskoj školi održava niz radionica koje vode: Ana Vukasović, logoped; Diana Dorma Duvnjak, psiholog; Katarina Huzjak, odgojitelj; Dubravka Nikšić, psiholog; Ivana Peček, defektolog;Renata Treska, edukacijski rehabilitator; prof. dr. sc. Ljubica Pribanić te Ana Marija Bohaček, edukacijski rehabilitator.
Katehetsku školu organiziraju Nacionalni katehetski ured HBK i Agencija za odgoj i obrazovanje.