Istina je prava novost.

Orguljaški koncert Umberta Kostanića u požeškoj katedrali

Posljednji koncert u nizu Orguljaških večeri u požeškoj katedrali održao je u srijedu 11. listopada orguljaš, čembalist i dirigent Umberto Kostanić iz Münchena.

Nakon osnovne i srednje glazbene škole u rodnoj Makarskoj studij orgulja, čembala i crkvene glazbe sa specijalizacijom iz zborskog dirigiranja Kostanić je nastavio na muzičkoj akademiji u Münchenu. Za vrijeme studija surađivao je s raznim ansamblima, kako na akademiji, tako i izvan nje, posvećujući pažnju prvenstveno, izvođenju i interpretaciji rane glazbe i glazbe njemačkog romantizma. Svoje orguljsko i čembalističko umijeće usavršavao je na majstorskim tečajevima kod renomiranih umjetnika i pedagoga. Od 2017. do 2019. djelovao je kao kantor u Župi sv. Ivana Bosca u Germeringu pored Münchena, a u siječnju 2020. preuzeo je mjesto umjetničkog asistenta pri katedrali u Augsburgu te korepetitora i zborovođe na školi renomiranog dječačkog zbora Augsburger Domsingknaben. Od listopada 2022. djeluje kao kantor u crkvi Kraljice Mira u Münchenu.

Tijekom koncerta pod nazivom „Regeru u čast“ – prigodom 150. obljetnice njegova rođenja – Umberto Kostanić se u požeškoj Katedrali predstavio izborom djela njemačkih skladatelja: Bacha, kao i dvojice njemačkih skladatelja – Mendelssohna i Regera. U središtu svega stoje koralni napjevi, kao temeljno germanski identitet u toj glazbi. Meditativni ugođaj koncertu pružila je „Popričesna molitva“ Oliviera Messiaena iz njegova posljednjeg velikog orguljskog ciklusa, Knjige svetog Sakramenta, dok je Regerova Fantazija na koralni napjev „Svi ljudi moraju mrijeti“ raskošna freska kojom je skladatelj posvjedočio da Johann Sebastian Bach nije iscrpio sve mogućnosti koje jedan običan i krajnje jednostavan koralni napjev može pružiti majstoru – kakav je Reger evidentno bio.