Istina je prava novost.

Počela Velika devetnica uoči blagdana sv. Nikole Tavelića

Početak Velike devetnice (devet petaka) uoči blagdana sv. Nikole Tavelića proslavljen je u petak 17. rujna u Hrvatskom nacionalnom svetištu sv. Nikole Tavelića u Šibeniku.

Misu je predslavio rektor Svetišta i gvardijana Samostana sv. Frane fra Ivan Bradarić.

Za slavlje euharistije vjernici su se pripremali molitvom krunice i pjevanom Večernjom u čast sv. Nikoli. Slavlje je započelo procesijom i svečanim unošenjem prijenosne pale s najstarijim likovnim prikazom sv. Nikole Tavelića iz 16. stoljeća. Pala će ostati u crkvi izložena na štovanje vjernicima sve do blagdana sv. Nikole 14. studenoga.

Na početku homilije fra Ivan je protumačio zašto se za blagdan prvoga hrvatskog sveca priprema tijekom devet petaka. Pobožnost devetnice ima utemeljenje u Svetom pismu. „To je izravan poziv Isusov na molitvu i bdijenje. Prisjetimo se kako piše u Djelima apostolskim: zapovjedi im da ne napuštaju Jeruzalem, nego neka čekaju Obećanje Očevo… I pošto uđu u grad, uspnu se u gornju sobu gdje su boravili… svi oni bijahu jednodušno postojani u molitvi sa ženama, i Marijom, majkom Isusovom (Dj 1,4 – 14). Devet su dana učenici molili, a desetoga dana, na Duhove, primiše Duha Svetoga“, objasnio je propovjednik.

Devetnica sv. Nikoli održava se petkom „jer je upravo na taj dan, nakon što je molio i s braćom se dobro posavjetovao, svetac izišao iz svoga samostana 11. studenoga 1391. i pošao propovijedati Krista raspetoga: Židovima sablazan, poganima ludost, pozvanima pak – i Židovima i Grcima – Krista, Božju snagu i Božju mudrost“, dodao je.

Devetnica je započela na blagdan Rana sv. Franje na koji franjevci slave spomen na događaj kada je njihov Serafski Otac primio stigme. Stoga je fra Ivan s time povezao i primjer Franjinoga duhovnog sina sv. Nikole Tavelića.

„I Nikola je ranama bio ranjen i mačem proboden. Rane su Nikoline kao i brojnih drugih mučenika koji su ustrajali živjeti ljubav Kristovu, rane koje su mu nanijeli protivnici križa Kristova, protivnici žrtve ljubavi. Ali, rane su to Kristove ljubavi prema bližnjemu, ma tko on bio“, rekao je.

Tko hoće život svoj spasiti, izgubit će ga; a tko izgubi život svoj poradi mene, taj će ga spasiti. Kako je čudna ova računica. A to je Evanđelje: tko se odriče, taj prima; tko gubi, dobiva; tko gubi život, taj život stječe. Ove riječi i sv. Nikola doslovce proživljava u svome tijelu, jer je poslušao riječ Spasitelja, uzeo svoj križ i krenuo za njim“, poručio je o. Bradarić. Dodao je da su na to pozvani i današnji vjernici jer „Isusovi putovi, makar koji puta i teški, uvijek vode u život“.

Iako uživamo u slobodnoj i samostalnoj Hrvatskoj, imamo slobodu ispovijedanja vjere i možemo nesmetano govoriti o Kristu i dičiti se svecima – mi se osjećamo kao rastavljeni od Krista i od njegova križa, primijetio je.

Kao uzrok definirao je sebičnu i slijepu ljubav prema samom sebi. „Rastavila nas je naša oholost i pohlepa. I zato, jer smo rastavljeni, neprijatelj može s nama raspolagati. Mi to ne razumijemo jer ne razumijemo gdje stanuje naš neprijatelj. Kao da nam je uvijek lakše boriti se s vanjskim i vidljivim neprijateljem, nego onim koji nas lukavo zaposjedne i osvoji naše srce, naše misli, naša nastojanja“, upozorio je fra Ivan.

Na kraju je istaknuo da je svijet potrebit misionara, proroka i propovjednika poput sv. Nikole „koji će se boriti; koji će odvažno krenuti ulicama naših gradova i progovoriti da je put kojim su krenuli put propasti; da je istina i spasenje u Kristu“. „Hoće li tko za mnom, neka se odrekne samoga sebe, neka danomice uzima križ svoj i neka ide za mnom. Danas. Amen“, zaključio je.