Foto: IKA // edukacijska rehabilitatorica Mirela Horvat
Zagreb (IKA)
Edukacijska rehabilitatorica i savjetnica Mirela Horvat održala je predavanje o temi „Suvremeni kurikul i kompetencijski profil učitelja“ u subotu 19. listopada 2024., na drugom danu Katehetske jesenske škole za vjeroučitelje u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja u Zagrebu.
Predavačica je poručila da suvremeni pristup odgoju i obrazovanju obilježava humanistički i mješoviti kurikulum, odnosno kurikulum usmjeren na učenika, koji uzima u obzir dječje interese te stavlja naglasak na iskustvo i potrebe učenika. Dodala je da učitelj ima važnu ulogu u promatranju učenika te procjenjivanju njegovih sklonosti i potreba.
Istaknula je da su u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama često još uvijek prisutni nedostatni organizacijski i objektivni uvjeti, primjerice nedostatak odgovarajućih stručnih suradnika, brojna djeca u odgojnim skupinama ili razrednim odjeljenjima i loša materijalna opremljenost, što ukazuje na ometajuće čimbenike za uspješan rad. Rekla je da, također, izostaje suradnja odgojitelja i učitelja pri prijelazu iz predškolskoga u osnovnoškolski sustav.
Edukacijska rehabilitatorica zaključila je da suvremeni učitelji rade u sustavu koji provodi integraciju i inkluziju i očekuje od njih kompetentnost za rad s učenicima s teškoćama, dodavši da jednako tako, i roditelji imaju važnu ulogu i dijele jednaku odgovornost. Cilj je pomoći učeniku da postane samoostvarena ličnost, a sadržaj učenja umjesto cilja postaje sredstvo. Potreba svakog učenika je da okolina bude podržavajuća i suradnička, istaknula je Mirela Horvat.