Istina je prava novost.

Primjeri dobre prakse na Katehetskoj zimskoj školi

Drugoga dana Katehetske zimske škole 15. siječnja vjeroučitelji su iznijeli primjere dobre prakse korištenja videolekcija.

„Što izvan videolekcija?“ tema je koju je obradila Martina Horvat (III. Osnovna škola Čakovec). S obzirom na veliku ponudu digitalnih alata koje vjeroučitelji mogu koristiti u nastavi, ponekad je teško odlučiti koji je najprimjereniji i u skladu s pedagoškom funkcijom. U izlaganju vjeroučiteljica je predstavila alate koji u njezinom radu u najvećoj mjeri ispunjavaju svoju svrhu, a naglasak je bio na digitalnim alatima pomoću kojih se može provoditi vrednovanje.

„Spontanost u komunikaciji – dobra priprema zlata vrijedi!“ tema je koju je obradio vjeroučitelj Marijan Lončar (OŠ Finida, Poreč). On je govorio o iskustvima snimanja videolekcija i prikazao što o svemu misle učenici. Korištenjem digitalnih alata može se steći dojam da se gubi spontanost u komunikaciji. Kroz izlaganje pokazao je da to ne mora biti tako kao i to da svakoj naizgled jednostavnoj i spontanoj komunikaciji prethodi temeljita priprema koja nije isključivo pisana već uključuje i kritička promišljanja sustručnjaka.

Marina Živić (OŠ Dragutina Tadijanovića Vukovar) pokušala je odgovoriti na pitanje je li u nastavi na daljinu reduciran cjeloviti pristup učeniku?

Vjeroučiteljica je prikazala primjere izvannastavnih aktivnosti, korelacije sa župnom katehezom i komunikacije s roditeljima u digitalnom okruženju.

Vesna Hodak (OŠ Ante Starčevića Rešetari) je na temelju iskustva rada s učenicima od 1. do 8. razreda osnovne škole i vođenja županijskog stručnog vijeća prikazala rezultate ankete provedene u županijskom stručnom vijeću te radove i osvrte učenika. Iz ankete provedene među vjeroučiteljima te osvrta učenika vide se prednosti i nedostaci online nastave, a na temelju radova učenika prikazani su primjeri vrednovanja rada učenika na daljinu.