Školski vjeronauk u Subotičkoj biskupiji tijekom izvanrednog stanja
Vjeroučitelji Subotičke biskupije/FOTO: Katehetski ured Subotičke biskupije
Subotica (IKA)
Katehete koje predaju katolički vjeronauk u osnovnim i srednjim školama na području Subotičke biskupije imaju pozitivna iskustva o organiziranju nastave u uvjetima izvanrednoga stanja i prekida redovite nastave u školama, u čemu im je pomagao biskupijski Katehetski ured.
Katehetistice i katehete koje predaju katolički vjeronauk u školama na području Subotičke biskupije, po riječima tajnice Katehetskog ureda Subotičke biskupije mr. Jelene Zečević, proglašenje izvanrednoga stanja zbog pandemije koronavirusa, te prekid nastave u školama u Srbiji 14. ožujka, zatekao je i iznenadio. “U prvom tjednu vjeroučitelji su bili u kontaktu sa školama u kojima rade i od njih su dobivali upute kako organizirati nastavu na daljinu. Tih dana mnogi su se obratili i Katehetskom uredu s pitanjem što i kako raditi. Preporuka je bila da sve što je vezano za način organiziranja i održavanja online nastave rade onako kako im je rečeno u školama (vezano za platforme koje je pojedina škola odabrala, rokove i termine, tempo slanja materijala i sve ostalo)”, pojasnila je mr. Zečević. Dodala je da, kada je u pitanju sadržaj nastave, preporučeno im je da to budu jednostavni materijali u vidu prezentacija, kratkih videa ili sličnih snimki, kao i radnih listova i konkretnih zadataka, te da se prati školski plan i program. “Preporuka je bila da se u vrijeme Velikoga tjedna i Uskrsa posebna pozornost posveti tom liturgijskom vremenu i sadržajima vjere. Već 22. ožujka otvorena je i web učionica za vjeroučitelje, za koju su poziv dobili svi, a uključili se oni koji su željeli, radi lakše razmjene katehetskoga materijala i iskustava”, navela je mr. Zečević.
Katehetski ured Subotičke biskupije funkcionirao je po potrebi, a njegovi djelatnici, pročelnik vlč. mr. Josip Pekanović, te tajnice Jelena Zečević i Erzsébet Pölhe, radile su od kuće. Natječaj za djecu osnovnih škola u povodu proslave dana kandidata za blaženika sluge Božjeg o. Gerarda Tome Stantića, koji skupa organiziraju Katehetski ured, Vicepostulatura sluge Božjeg o. Gerarda i Karmelski samostan u Somboru, održat će se online. Glede iskustva školskih vjeroučitelja, mr. Zečević rekla je da je u početku bilo stresno i komplicirano, dok se vjeroučitelji nisu uhodali i organizirali svoje virtualne učionice i nastavu u njima. “Priprema materijala je zanimljiva i nudi ogromne mogućnosti. Doista se svi trude u ovim neobičnim vremenima ne samo da se školsko vjeronaučno gradivo obradi do kraja, nego da pomognu djeci, da im budu svjedoci nade i ohrabrenja, da iz ovog vremena kušnje izađemo kao bolji ljudi i vjernici. Učenici vrlo rado sudjeluju u nastavi, pogledaju i pročitaju materijale koje im pošaljemo i sudjeluju u predviđenoj interakciji sa vjeroučiteljima. Svjesni smo da su učenici dosta opterećeni nastavom drugih predmeta, tako da gledamo da im nastava katoličkog vjeronauka bude na osobnu izgradnju i svojevrsna duhovna oaza, a ne nešto što bi ih dodatno opterećivalo”, objasnila je mr. Zečević. Sa njom se slaže vjeroučiteljica Anđelka Gorjanac, koja katolički vjeronauk predaje u četiri osnovne škole u Somboru. “S učenicima sam formirala skupine putem dostupnih komunikacijskih platformi na razini škola i razreda, te na taj način učenicima šaljem materijal za rad. Koristim ovu prigodu da s učenicima radim na način za koji često nemam priliku niti uvjete u redovitoj nastavi, primjerice putem različitih video sadržaja, digitalnih vježbi i drugih formata”, pojasnila je Gorjanac.
U osnovnim i srednjim školama na području Subotičke biskupije u školskoj godini 2019./2020. u nastavi katoličkoga vjeronauka angažirano je 86 kateheta, koji nastavu realiziraju na hrvatskom i na mađarskom jeziku. Po najavama predstavnika vlasti, izvanredno stanje u Srbiji bit će ukinuto 6. svibnja, a nastavni proces za sve učenike osnovnih i srednjih škola, izuzev za one u završnim razredima, u ovoj školskoj godini bit će završen 31. svibnja, bez povratka sustavu redovite nastave u školama.