Budi dio naše mreže
Izbornik

Stručni skup za vjeroučitelje pastoralnog područja otoka Paga i Raba

Rab (IKA )

O važnosti praćenja i ocjenjivanja u nastavi vjeronauka govorio je mr. Anton Peranić

Rab, (IKA) – Sastanak stručnog vijeća vjeroučitelja Primorsko goranske županije područje Krčke biskupije (za pastoralno područje otoka Paga i Raba) održan je 27. studenoga u dvorani župnog stana u Rabu u organizaciji voditeljice županijskog/biskupijskog stručnog vijeća Dubravke Buničić i Katehetskog ureda Krčke biskupije. Središnja tema susreta bila je “Praćenje i ocjenjivanje u nastavi vjeronauka”. Način praćenja i vrednovanja/ocjenjivanja rezultata u nastavi vjeronauka važna je i nezaobilazna komponenta u odgojno-obrazovnom sustavu škole i pedagoškog rada s djecom, istaknuo je predavač mr. Anton Peranić. Ocjenjivanju, bez obzira bilo ono brojčano (1,2,3,4,5) ili opisno (riječima), treba prilaziti odmjereno i s ozbiljnošću, uzimajući u obzir životne okolnosti, uloženi trud i dobru volju vjeroučenika koji pristupaju radu na satovima vjeronauka kako bi pokazali što mogu i žele, te za što očekuju i “procjenu” postignutih rezultata. Vrednovati vjeroučenike i njihov rad ni u kojem slučaju ne znači stati na put između Boga i njihova srca, te ocjenjivati stupanj njihove vjere, kako to neki još uvijek iz neznanja tumače, već objektivno procijeniti usvojenost vjeronaučnog gradiva na tri razine: spoznajnoj, radnoj i doživljajnoj, koje su podijeljene na četiri područja praćenja i ocjenjivanja, a to je znanje, stvaralačko izražavanje, zalaganje i kultura međusobne komunikacije. O svemu tome govori i Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju učenika, Ministarstva prosvijete i sporta RH, koji vjeronauk, zajedno s likovnim, glazbenim i tjelesnim svrstava u odgojne predmete čije ocjenjivanje mora biti poticajno, ohrabrujuće, ali također i odgovorno, želimo li u budućnosti imati mlade ljude zdrave pameti, izgrađena duha i odgovorna ponašanja. Ocjena, da bi bila što bliža stvarnosti vjeroučenikova truda i mogućnosti, mora biti valjana, objektivna, pouzdana, kritična, ali i motivirajuća, a sve s namjerom da i roditelji i djeca vide do kuda su stigli i u kojem smjeru i na koji način valja na području odgoja i obrazovanja dalje ići. Pojednostavljivanje, neozbiljno pristupanje, kao i osobni problemi vjeroučitelja, prilikom praćenja i ocjenjivanja vjeroučenika mogu utjecati na objektivnost i izazvati niz neželjenih pogrešaka koje se najčešće manifestiraju kao prestrogo ili prepopustljivo vrednovanje, predrasude prema vjeroučeniku, kopiranje ocjena iz drugih predmeta, pojava prevelikog kontrasta u ocjenama.
U drugom dijelu susreta vjeroučitelji su nastavili rad u radionici pod nazivom “Razrada elemenata ocjenjivanja (brojčano i opisno)” koju je vodila Dubravka Buničić. Vjeroučitelji su uspoređivanjem brojčanih s opisnim ocjenama utvrđivali dosljednost stanja “na papiru” sa stanjem u školi. Nakon razglabanja o tekućim pitanjima s područja vjeronauka i pastorala susret je službeno završen molitvom, a ugodno se druženje nastavilo u nadi da se sada barem malo više jasnije i kompetentnije pristupa ocjenjivanju i vrednovanju vjeroučenika.